İlkokul öğretmenlerinin lider üye etkileşimine ilişkin algılamalarının görev ve bağlamsal performansları üzerindeki etkisini belirlemede iş tatmininin aracı rolü: Kayseri ilinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uzun, Seyit Ahmet
dc.contributor.author Cingöz, Ayşe
dc.date.accessioned 2020-11-13T11:30:18Z
dc.date.available 2020-11-13T11:30:18Z
dc.date.issued 2019-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/843
dc.description.abstract Bu tez çalışmasının temel amacı lider üye etkileşimi (LMX), görev ve bağlamsal performans kavramları hakkında teorik bilgi vererek, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin lider üye etkileşimine ilişkin algılamalarının görev ve bağlamsal performansa etkisini belirlemede iş tatmininin aracı rolünü tespit etmektir. Bu amaca ulaşabilmek için bir anket çalışması yapılmıştır. Anket beş bölümden oluşmaktadır. Bunlar sırasıyla: Görev Performansı, Bağlamsal Performans, İş tatmini, Lider-Üye etkileşimi ve demografik bilgiler kısmıdır. Anketler Kayseri ili Melikgazi İlçesinde rastgele seçilen 35 ilkokulda görev yapan 558 öğretmene uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; Lider-üye etkileşiminin görev ve bağlamsal performans üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğu, öğretmenlerin lider-üye etkileşimine yönelik algılamaları pozitif şekilde arttığında performanslarının ve iş tatmin düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Bu etki ilişkisi üzerinde de iş tatmininin aracılık rolüne sahip olduğu ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Lider-Üye Etkileşimi, İş Tatmini, Görev Performansı, Bağlamsal Performans tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this thesis is to provide theoretical information about the concepts of leader member interaction (LMX), task and contextual performance, and to determine the role of job satisfaction in determining the effect of perceptions of teachers' working in primary schools on task and contextual performance. In order to achieve this aim, a survey was conducted. The survey consists of five sections. These are: Task Performance, Contextual Performance, Job Satisfaction, Leader-Member Interaction and Demographic Information. The questionnaires were applied to 558 randomly selected 35 primary schools in Melikgazi district of Kayseri. The data obtained were analyzed SPSS statistical package program. As a result of the analysis; it was found that leader-member interaction had a statistically significant and positive effect on task and contextual performance, and when teachers' perceptions of leader-member interaction increased positively, their performance and job satisfaction levels increased. It has been shown that job satisfaction has a mediating role on this effect relationship. Keywords: Leader-Member Exchange (LMX), Job Satisfaction, Task Performance, Contextual Performance tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Lider-Üye etkileşimi tr_TR
dc.subject İş tatmini tr_TR
dc.subject Görev performansı tr_TR
dc.subject Bağlamsal performans tr_TR
dc.subject Leader-Member exchange tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Task performance tr_TR
dc.subject Contextual performance tr_TR
dc.title İlkokul öğretmenlerinin lider üye etkileşimine ilişkin algılamalarının görev ve bağlamsal performansları üzerindeki etkisini belirlemede iş tatmininin aracı rolü: Kayseri ilinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The mediating role of job satisfaction in the determining effect of primary school teachers' perceptions of leader member interaction on task and contextual performance: An application in Kayseri province tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Erciyes Üniversitesi/İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü/Yönetim Ve Organizasyon Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 44783 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster