Konaklama işletmelerinde sosyal medya faaliyetlerinin marka imajı ve duygusal bağlılık üzerine etkisi: Nevşehir ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Dilara
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.date.accessioned 2022-12-27T13:35:13Z
dc.date.available 2022-12-27T13:35:13Z
dc.date.issued 2022-08-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7922
dc.description.abstract İnternetin hayatımıza girmesi ile birlikte, sosyal medya kullanımının da hızlı bir şekilde yaygınlaştığı görülmektedir. Özellikle konaklama işletmelerinin sosyal medyada bulunma faaliyetleri ve yaratmış oldukları markayı tanıtma çabaları, sosyal medya desteği sayesinde kalıcı olabilmektedir. Tüketicilerin zihninde iyi bir marka imajına sahip olan işletmelerin sosyal medya faaliyetlerini kullanarak tüketici ile işletme arasında görünmeyen bir bağ oluşturulmasını sağlamaya yardımcı olmaktadır. Bu sebeple araştırmanın temel amacı, sosyal medya faaliyetlerinin konaklama işletmelerinde marka imajı ve duygusal bağlılık üzerine olan etkisini belirlemek ve bu amaca ulaşabilmek için Nevşehir'de konaklama yapan turistlere yüz yüze anket yöntemi uygulamak olmuştur. Araştırma sonucunda Nevşehir'i ziyaret eden turistlerin çoğunluğunu sosyal medyayı aktif kullanan bireylerin oluşturduğu bilinmekte olup, bölge ile ilgili diğer sosyal medya kullanıcılarının profil sayfalarında görmüş oldukları fotoğraf ve videolar, araştırmaya katılan turistlerin tatile çıkma motivasyonları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract With the introduction of the Internet into our lives, it is seen that the use of social media has become widespread rapidly. Especially the activities of accommodation businesses on social media and their efforts to promote the brand they have created can be permanent thanks to social media support. It helps to create an invisible bond between the consumer and the business by using the social media activities of the businesses that have a good brand image in the minds of the consumers. For this reason, the main purpose of the research was to determine the effect of social media activities on brand image and emotional commitment in accommodation businesses and to apply a face-to-face survey method to tourists staying in Nevşehir in order to achieve this goal. As a result of the research, it is known that the majority of the tourists visiting Nevşehir are individuals who use social media actively, and it has been determined that the photos and videos they have seen on the profile pages of other social media users related to the region have an effect on the motivation of the tourists participating in the research to go on vacation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka imajı tr_TR
dc.subject Duygusal bağlılık tr_TR
dc.subject Sosyal medya faaliyetleri tr_TR
dc.subject Sosyal medya etkileşimi tr_TR
dc.subject Brand image tr_TR
dc.subject Emotional attachment tr_TR
dc.subject Social media activities tr_TR
dc.subject Social media interactivity tr_TR
dc.title Konaklama işletmelerinde sosyal medya faaliyetlerinin marka imajı ve duygusal bağlılık üzerine etkisi: Nevşehir ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The impact of social media activities on brand image and emotional attachment a case of hotel context: Nevşehir case tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster