Pınarbaşı destinasyonunun pazar potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik bir swot analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Acar, Neşe
dc.date.accessioned 2022-07-01T07:00:39Z
dc.date.available 2022-07-01T07:00:39Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7400
dc.description.abstract Bu araştırmada SWOT analizi yöntemi kullanılarak Kayseri ili sınırları içerisinde bulunan Pınarbaşı’nın bir turizm destinasyonu olarak değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma, Pınarbaşı’nda çeşitli kurumlarda görevli yöneticiler ve memurlar, esnaflar, öğrenciler, yerel halktan kişiler olmak üzere toplam 50 kişiden oluşan paydaşlarla yapılan mülakatlarla yürütülmüştür. SWOT analizi yöntemi kullanılarak Pınarbaşı’nın tanıtılmasında ve pazarlanmasında etkili olabilecek değerler hakkında farkındalık oluşturulmasına ve yöre halkının bilinçlendirilmesinde etkili olabileceği düşünülen değerlerin ortaya konulmasına çalışılmıştır. Yapılan değerlendirmeler bölgenin bir turizm destinasyonu olarak pek çok üstünlüğe ve fırsata sahip olduğunu bununla birlikte birtakım zayıflıklar ve tehditlerle de karşı karşıya kaldığını göstermiştir. Elde edilen bulgular, Pınarbaşı’nın turizm potansiyelinin daha etkin kullanılması ve bir destinasyon olarak çekiciliğinin ve sürdürülebilirliğinin sağlanması gerekliliğini göstermiştir. Pınarbaşı’nın sahip olduğu tarihi, doğal ve kültürel varlıklara önem verilmesi ve alternatif turizm çeşitlerinin geliştirilmesi, halkta turizm bilincinin oluşturulması, konaklama, yeme-içme, alışveriş, eğlence ve benzeri ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla yatırımların teşvik edilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir. Olumlu değerlendirmelerde mevcut düzeyi geliştirmek ve sürekliliği sağlamak ve olumsuz değerlendirmeleri de olumluya yönlendirmek hedeflenmelidir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Business Management Studies tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15295/bmij.v7i2.444 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon pazarlaması tr_TR
dc.title Pınarbaşı destinasyonunun pazar potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik bir swot analizi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Business Management Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/meslek yüksekokulu/pazarlama ve reklamcılık bölümü/halkla ilişkiler ve tanıtım pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 107216 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 856 tr_TR
dc.identifier.endpage 876 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster