Turistlerin yiyeceklerin kalitesine ilişkin algılarının tatmine ve tatminin davranışsal niyete etkisi: Nevşehir örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çamlıca, Çağla
dc.contributor.author Buyruk, Lütfi
dc.date.accessioned 2020-11-10T12:40:58Z
dc.date.available 2020-11-10T12:40:58Z
dc.date.issued 2020-02-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/699
dc.description.abstract Turistler gittikleri destinasyonlarda gerek fizyolojik ihtiyaçlarla gerekse farklı kültürlere ait yiyecek ve içecekleri deneyimlemek amacıyla yemek tüketmektedirler. Bu tüketim sırasında turistlerin yiyeceklerin kalitesine ilişkin algıları hem yemeğe, hem işletmeye hem de destinasyona yönelik algıları üzerinde rol oynayabilmektedir. Bu nedenle çalışmada, Nevşehir ilini ziyaret eden ve yemek tüketiminde bulunan yerli turistlerin yiyeceklerin kalitesine ilişkin algılarının tatmin düzeyleri üzerindeki etkisi ve tatmin düzeylerinin de geleceğe yönelik davranışsal niyetler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmada veriler anket tekniğiyle Mart 2018 ve Aralık 2019 tarihleri arasında toplanmıştır. Toplanan kullanılabilir 460 anketteki veriler yol analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, yiyecek kalitesi algısı boyutları olan görünüş, hijyen ve diğer faktörlerin (sos, aperatifler vb.) turistlerin tatmin duyguları üzerinde pozitif olarak etkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca, turistlerin tatmin duygusunun da geleceğe yönelik davranışsal niyetler üzerinde pozitif olarak yüksek düzeyde etkili olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir ifadeyle, işletmelerin yiyeceklerin görünüşüne, mekâna ve yiyeceğe ilişkin hijyen faktörlere ve diğer unsurlara dikkat etmesi yerli turistlerin tatmin olmalarını olumlu yönde etkilemekte, bu tatmin duygusu da geleceğe yönelik davranışsal niyetleri olumlu yönde etkilemektedir. Anahtar Kelimeler: Yiyecek Kalitesi, Tatmin, Davranışsal Niyet, Nevşehir. tr_TR
dc.description.abstract The tourists consume food in the destinations where they visit, both with physiological needs and in order to experience food and drinks from different cultures. During this consumption, perceptions of tourists about the quality of food can play a role in their perception of both food, business and destination. For this reason, the effect of the food quality perceptions of the local tourists, who come to Nevşehir province and consume food, on their satisfaction level has been investigated. Also, the effect of the satisfaction levels on the behavioral intentions for the future were investigated. The data in the study were collected between March 2018 and December 2019 using the survey technique. The data in the 460 available questionnaires collected were analyzed by path analysis. The findings show that the appearance, hygiene and other factors (sauce, snacks, etc.), which are the dimensions of food quality perception, have a positive effect on the satisfaction of the tourists. In addition, it has been determined that the sense of satisfaction of tourists has a high level of positive effect on behavioral intentions for the future. In other words, the fact that the businesses pay attention to the appearance of the food, the hygiene factors and other factors related to the restaurant and the food positively affects the satisfaction of the local tourists, and this sense of satisfaction affects the behavioral intentions for the future positively. Keywords: Food Quality, Satisfaction, Behavioral Intention, Nevşehir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yiyecek kalitesi tr_TR
dc.subject Tatmin tr_TR
dc.subject Davranışsal niyet tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Food quality tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject Behavioral intention tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.title Turistlerin yiyeceklerin kalitesine ilişkin algılarının tatmine ve tatminin davranışsal niyete etkisi: Nevşehir örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of tourists' perceptions of the quality of food on satisfaction and satisfaction on behavioural intention: Case of Nevsehir tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Bölümü/Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 114183 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster