Şehir markası oluşturma süreci ve Nevşehir'in markalaşmasının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozkurt, İrem
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.date.accessioned 2020-11-10T12:39:20Z
dc.date.available 2020-11-10T12:39:20Z
dc.date.issued 2017-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/698
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Nevşehir'in mevcut varlık ve faaliyetlerinin neler olduğunu tespit etmek, bu varlık ve faaliyetlerin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve yeterli olduğunu belirleyerek Nevşehir'in markalaşma sürecine fayda sağlamaktır. Bu amaçla bir şehrin marka şehir olması yolunda ön plana çıkarılması gereken varlık ve faaliyetlerde merkezi eğilim ölçüleri gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Nevşehir'in marka şehir olması için sahip olması ve/veya geliştirmesi gereken varlık ve faaliyetlerin belirlenmesi amacıyla daha önce bu konu ile ilgili yapılan çalışmalar ve odak grup görüşmeleri sonucu oluşturulan bir ölçek kullanılmıştır. Alan araştırması kapsamında şehir markalaşmasında önemli rol oynadığı düşünülen yerel yöneticilere, mülki idare ve mülki idareye bağlı birimlerin yöneticilerine, turizm ile ilgili dernek ve sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerine yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Nevşehir'in marka şehir olması yolunda sahip olması gereken varlık ve faaliyetlerin şehir yönetimi ve alt yapı, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor/aktivite, yatırım ve şehirleşme, üst yapı, gastronomi, konukseverlik ve beşeri kaynaklar ve ulaşılabilirlik olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Marka, Şehir Markalaşması, Nevşehir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to contribute to branding process of Nevşehir by determining the current assets and activities in Nevşehir and the effectiveness and sufficiency of these assets and activities in city branding. With this end in view, statistical analysis methods like central tendency measures are used in assets and activities that need to be prioritized in becoming a brand city. A scale developed by examining previous studies and focus group interviews is used in order to determine the assets and activities that Nevşehir needs to possess or/and improve to be a brand city. Field study is conducted through face to face questionnaire method which is applied to local officials, civilian administrators and unit directors connected to civilian administration, directors of institutions and civil associations about tourism who are considered to have a significant role on city branding. In the result of the research, it is concluded that, Nevşehir should have the following assets and activities in order to become a brand city: City management and infrastructure, culture, historical heritage and natural beauties, education and sports/activities, investment and urbanization, superstructure, gastronomy, hospitality and human resource, and accessibility. Keywords: brand, city branding, Nevşehir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Şehir markalaşması tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject City branding tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.title Şehir markası oluşturma süreci ve Nevşehir'in markalaşmasının değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative The process of building a destination brand and evaluation of Nevşehir's branding tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Turizm İşletmeciliği Bölümü/Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster