Sürdürülebilir turizm, yerel değerler ile turist tatmini arasındaki yapısal ilişkilerin incelenmesi:Bütünleşik bir yaklaşım

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uğur, Ayşe Gül
dc.contributor.author Özgener, Şevki
dc.date.accessioned 2020-11-10T07:49:53Z
dc.date.available 2020-11-10T07:49:53Z
dc.date.issued 2015-04-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/683
dc.description.abstract Kapadokya bölgesinde turizm ekonomik ve sosyal gelişmeyi sağlayan önemli bir kalkınma aracıdır. Turizmden daha yüksek gelir elde etmek turist tatminine bağlıdır. Aynı zamanda sürdürülebilir turizmin gelişmesi, uzun vadede yerel değerlerin yaşatılarak ve korunarak turist tatminini artırmaya bağlıdır. Buna karşın sürdürülebilir turizm, yerel değerler ve turist tatmini arasındaki ilişkileri inceleyen az sayıda çalışma mevcuttur. Bu çalışma bu alandaki ampirik araştırma eksikliğini ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, Kapadokya Bölgesindeki turizm işletme yöneticileri, sahipleri ve bu işletmelerden hizmet alan müşteriler (N=350) oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir turizm, yerel değerler ve turist tatmini arasındaki yapısal ilişkileri analiz etmektir. Yapısal eşitlik modelinin araştırma bulgularına göre yerel değerler ile turist tatmini arasında pozitif yönlü ilişki olduğu saptanmıştır. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda yerel değerlerin Yerel El Sanatlarının Standardizasyonu ve Yönetimi, Yerel Kültürün Turizmde Pazarlanması, Yerel İşaret ve Temaların El Sanatlarında Kullanımı, Sahne Sanatlarının Sunumu ve El Sanatlarının Deneyim Edilmesi ve Maddi Olmayan Mirasın Gelir Yaratması şeklinde beş boyutu belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre; yerel değerler ile sürdürülebilir turizm arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Öte yandan araştırma bulgularına göre, sürdürülebilir turizm ve yerel değerlerin turist tatmini üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte regresyon analizi sonuçlarına göre, sürdürülebilir turizmin boyutlarından ekonomik etkiler, sosyal etkiler ve turizmde yerel yönetimin turist tatmini üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Yine yerel değerlerin boyutlarından yerel el sanatlarının standardizasyonu ve yönetimi, yerel kültürün turizmde pazarlanması ve yerel işaret ve temaların el sanatlarında kullanımın turist tatmini üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Son olarak çalışmanın bazı sınırlamaları olduğu belirlenmiş ve gelecekte araştırma yapacak araştırmacılara bazı öneriler bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Yerel Değerler, Sürdürülebilir Turizm, Turist Tatmini. tr_TR
dc.description.abstract Tourism is a development instrument that provides economics and social growth in Cappadocia Region in Turkey. Tourist satisfaction is based on earning high income from tourism. Also, developing sustainable tourism is based on increasing tourist satisfaction by the help of conserve and maintains local values in the long run. However, there are few studies that investigate the relations among on sustainable tourism, local values, and tourist satisfaction. This study aims to eliminate the lack of empirical research in the area. The sampling consists of executives, owners and tourists (n=350) in tourism businesses in the Cappadocia Region, Turkey. The purpose of this study is to analyze the structural relationships among sustainable tourism, local values, and tourist satisfaction. According to the research findings of structural equation modeling, it determined that local values were positively correlated with tourist satisfaction. The results of exploratory factor analysis showed that the dimension of local values have standardization and management of local handicrafts, marketing local culture in tourism, the use of local geographical indications and themes, performing arts presentation and experiencing handicrafts, earning income from intangible heritage. According to the findings of research, local values were explored to be positively related to, sustainable tourism. On the other hand, it stated that sustainable tourism and local values had a positive effect on tourist satisfaction. Moreover, according to the result of regression analysis, the dimensions of economics impacts, social impacts and local management in tourism of sustainable tourism had a positive effect on tourist satisfaction. Nevertheless, it established that the dimensions of standardization and management of local handicrafts, marketing local culture in tourism, the use of local geographical indications and themes had a positive effect on tourist satisfaction. Lastly, it is stressed that this study has some limitations and suggestions that contributed to the research to be done in the future. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yerel değerler tr_TR
dc.subject Sustainable tourism tr_TR
dc.subject Tourist satisfaction tr_TR
dc.subject Local values tr_TR
dc.subject Turist tatmini tr_TR
dc.subject Sürdürülebilir turizm tr_TR
dc.title Sürdürülebilir turizm, yerel değerler ile turist tatmini arasındaki yapısal ilişkilerin incelenmesi:Bütünleşik bir yaklaşım tr_TR
dc.title.alternative Analyzing the structural relationships among sustainable tourism, local values, and tourist satisfaction: An integrated approach tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü/Yönetim Ve Organizasyon Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 3193 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster