Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Rus Turistlerin Kapadokya İmajına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Varlık, Tansu
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.date.accessioned 2020-09-11T11:13:03Z
dc.date.available 2020-09-11T11:13:03Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/677
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden Rus turistlerin Kapadokya Bölgesine ilişkin imajını tespit etmektir. Kültür, tarih, doğal güzellikler açısından oldukça yüksek bir potansiyele sahip olan Kapadokya Bölgesi’nin Rus turistlerin bakış açısından imajının belirlenmesi, Kapadokya Bölgesi’nin Rus turistler tarafından Kapadokya Bölgesi’nin tercih edilebilirliğinde önemli rol oynayacaktır. Destinasyon imajı, hem turistlerin gidecekleri yerin seçimini ve kararını, hem de gittikleri yerdeki tatmin düzeylerini etkilemektedir. Farklı ve olumlu destinasyon imajı, o yere seyahat kararını olumlu yönde etkileyecektir. Dolayısıyla bölgenin imajının Rus turistler açısından belirlenmesi Rus ziyaretçilerin talebinin artması yönünden katkı sağlayacaktır. Araştırmada, imajla ilgili yapılan çalışmalarda ortaya konulan destinasyon imajının bilişsel ve duygusal boyutunu içeren özelliklere göre Rus turistlerin bölge ile ilgili yazdıkları yorumlar incelenmiş ve yorumlar içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırmanın evrenini, Kapadokya Bölgesini ziyaret eden ve Tripadvisor Türkiye ile Tripadvisor Rusya web sayfalarında bölgeyle ilgili yorum yazan Rus turistler oluşturmaktadır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak yargısal örnekleme yöntemi (amaca göre ya da kasti örnekleme yöntemi) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Rus turistlerin bakış açısından imajın oldukça olumlu olduğu görülmektedir. Kapadokya bölgesinin bilişsel imajına yönelik Rus turistlerin aklında kalan ve yorumlarda en fazla bahsedilen özellikler “hizmet kalitesi”, “doğal çekicilikler ve manzara”, “farklı mutfak ve yiyecek içecek”, “çalışanların tutum ve davranışları “, “tarihi çekicilikler ve müzeler” ve “misafirperverlik ve nezakettir” olduğunu tespit edilmiştir. Bununla birlikte yazılan yorumların içinde duygusal imaj özelliklerinin en fazla “heyecan verici” olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: İmaj, Destinasyon İmajı, Kapadokya tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the image of the Cappadocia region in the Cappadocia region. Cappadocia Region, which has a high potential in terms of culture, history and natural beauty, will have an important role in the preference of the Cappadocian region by the Russian tourists. The destination image affects both the choice and decision of the destination and the satisfaction level of the destination. The image of a different and positive destination will positively affect the decision to travel to that place. Therefore, the determination of the image of the region in terms of Russian tourists will contribute to the increase in the demand of Russian visitors. According to the features including different and positive destination images, the cognitive and emotional dimensions of the destination image in the study, in the studies on image, the comments of Russian tourists about the region were examined and the comments were analyzed. The population of the study, who visited the Cappadocia region with Turkey and Tripadvisor Tripadvisor reviews about the region by Russia website constitutes Russian tourists. In the research, judicial sampling method (purposeful or intentional sampling method) is used as a sampling method. Therefore, the determination of the image of the region in terms of Russian tourists will contribute to the increase in the demand of Russian visitors. As a result of the study, it is seen that the image is quite positive from the point of view of Russian tourists. In the minds of Russian tourists about the cognitive image of the Cappadocia region, the most mentioned features in the comments are “quality of service ve,“ natural charms and landscapes icilik, “different culinary and food drinks kal, özellikler employees' attitudes and behaviors ak, Rus historical attractions and museums ya and Kap hospitality and courtesy ettir. However, it is shown that the emotional image features are the most içinde exciting Bun in the written comments. Key words: Image, Destination Image, Kapadokya. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İmaj tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.subject Destinasyon İmajı tr_TR
dc.subject Destination Image tr_TR
dc.subject Image tr_TR
dc.title Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Rus Turistlerin Kapadokya İmajına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluatıon Of Perceptıons Of The Cappadocıa Image Of Russıan Tourısts Vısıtıng Cappadocıa Regıon tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster