Destinasyon markalaşma sürecinde gastronomik değerlerin önemi: Amasya ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünlü, Nefiye
dc.contributor.author Buyruk, Lütfi
dc.date.accessioned 2022-05-10T08:35:37Z
dc.date.available 2022-05-10T08:35:37Z
dc.date.issued 2022-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6471
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; destinasyon markalaşma sürecinde Amasya ilinin gastronomi potansiyelini ortaya koymak, gastronominin destinasyon markalaşma sürecindeki önemini vurgulamak ve Amasya'daki gastronomik değerlerin Amasya ilinin tanıtımı ve markalaşması açısından önemini belirlemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Amasya'da faaliyet gösteren gastronomik ürün üreten, pazarlayan ve satan işletme sahipleri, yöneticileri ve çalışanları ile görüşülmesi hedeflenmiştir. Araştırma amacına uygun olarak veriler anket tekniği ile Kasım 2019 ve Eylül 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Toplanan 155 kullanılabilir anketteki verilere frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, güvenilirlik, t testi ve ANOVA testi analizleri uygulanmıştır. Bu araştırma ile Amasya ilinin pazarlanması ve markalaşması açısından ön planda olan gastronomik ürünlerin öneminin ne düzeyde olduğu ve katılımcıların demografik özellikleri açısından farklılık gösterip göstermediği ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma genelinde katılımcılardan elde edilen verilere göre gastronomik ürünlerin Amasya ilinin tanıtımı ve markalaşma sürecine yüksek düzeyde katkı sağladığı, buna rağmen tanıtım faaliyetlerinin yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to reveal the gastronomic potential of Amasya on the destination branding process, to emphasize the importance of gastronomy on the destination branding process and to determine the importance of the gastronomic values in Amasya in terms of promotion and branding of Amasya province. In line with the aim of the research, it's aimed to interview the owners, managers and employees of the businesses that produce, market and sell the gastronomic product in Amasya. In accordance with the aim of the research, the data were collected between November 2019 and September 2021 using the servey technique. The data in the 155 available questionnaires collected were analyzed by frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, reliability, t test and ANOVA test analysis. With this research, it has been tried to measure the importance level of the gastronomic products that are at the forefront in terms of marketing and branding of Amasya province and whether they differ in terms of demographic characteristics of the participants. According to the data obtained from the participants throughout the research, it has been determined that the gastronomic products contributed to the promotion and branding process of Amasya at a high level, however, the promotional activities were not sufficient. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon tr_TR
dc.subject Destinasyon markalaşması tr_TR
dc.subject Gastronomi tr_TR
dc.subject Amasya mutfağı tr_TR
dc.subject Destination tr_TR
dc.subject Destination branding tr_TR
dc.subject Gastronomy tr_TR
dc.subject Amasya cuisine tr_TR
dc.title Destinasyon markalaşma sürecinde gastronomik değerlerin önemi: Amasya ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The importance of gastronomic values on destination branding process: Case of Amasya tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 114183 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster