Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımda yaptıkları dil yanlışları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atay, Rabia
dc.contributor.author Gün, Mesut
dc.date.accessioned 2020-09-11T07:02:33Z
dc.date.available 2020-09-11T07:02:33Z
dc.date.issued 2019-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/638
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımda yaptıkları dil yanlışları araştırılmıştır. Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli öğrencilerin sayısı oldukça fazladır. Bu öğrenciler için birçok çalışma yapılmış ancak yazılı anlatım konusunda araştırmalar çok azdır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin temel amaçlarından biri öğrencilere dinleme, okuma, yazma ve konuşma gibi temel dil becerilerini kazandırmaktır. Yazma, temel dil becerilerinin son aşamasını oluşturmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi üzerine yapılan araştırmaların çoğunlukla dil bilgisi konularının öğretimi, ders kitaplarının incelenmesi, örnek etkinliklerin planlanması üzerinde durduğu görülmektedir. Araştırmanın amacı Suriyeli ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımda karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bunlara çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma Adana ilinde Borsa İstanbul MTAL Geçici Eğitim Merkezinde bulunan Suriyeli öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yazılı anlatım başlığı altında öğrencilerin ad durum ekleri, söz dizimi, sözcük, ek ve tamlama yanlışları aktarılmış ve sınıf seviyesi ile cinsiyete göre karşılaştırılmıştır. Öğrencilere dört bölümden oluşan çalışma kağıtları verilmiştir. Bu çalışma kağıtlarının ilk ve son bölümde kendi serbest yazıları, ikinci ve üçüncü bölümde de ad durum ekleri ve söz dizimi hatalarını incelemeye yönelik etkinlikler vardır. Yapılan bu çalışma sonuncunda Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli öğrencilerin yaptığı hataların nedenlerine dair çıkarımlar yapılmış ve çözüm önerileri sunulmuştur. Yedinci sınıftaki öğrencilerin serbest yazma konusunda üst sınıfa göre başarılı olmaları dil öğretimine erken yaşta başlamanın önemini düşündürmüştür. Suriyeli Ortaokul öğrencilerinin çalışma kağıtlarında durum eklerini karıştırdıkları, ek yanlışlıklarını da fazlaca yaptıkları görülmüştür. Araştırma sonucunda Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli ortaokul öğrencilerin bir anlatma becerisi olan yazmada ad durum ekleri ve söz dizimi bakımından fazla başarı gösteremedikleri ve bu başarılarının cinsiyet açısından farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Dil, Türkçe,Yazma, Yazılı Anlatım. tr_TR
dc.description.abstract In this study, language mistakes they made in the writing of the Syrian middle school students learning Turkish Turkey were investigated. The number of Syrian students learning Turkish in Turkey is very high. Many studies have been done for these students but there are very few researches on written expression. One of the main objectives of teaching Turkish as a foreign language is to provide students with basic language skills such as listening, reading, writing and speaking. Writing is the final stage of basic language skills. Research on teaching Turkish as a foreign language mostly focuses on teaching grammar subjects, examining textbooks, and planning sample activities. The aim of the study is to identify the problems faced by Syrian secondary school students in written expression and to offer solutions to these problems. The study was applied to Syrian students in Borsa Istanbul MTAL Temporary Education Center in Adana. in the studydescriptive scanning method was used. Under the title of written expression, students' noun state suffixes, syntax, vocabulary, suffixes and complement errors were transferred and compared with class level and gender. Students study consists of four chapters papers were given. This working paper first and the last part of their freelance writing, there are second and third chapter in the name case inserts and events for examining a syntax error. In this study, conclusions about the cause of errors made by the Syrian students learning Turkish in Turkey in the last one made and solutions were presented. The fact that the seventh grade students were successful in free writing compared to the upper class suggested the importance of starting language teaching at an early age. Syrian middle school students workingin the paper that they confuse the situation adds, have been shown to do much additional inaccuracies. Research results in Turkey skills in writing a description of the Syrian state middle school students learning Turkish name suffixes and could not show much success in terms of syntax and it was determined that gender differences in terms of their success. Key Words: Language, Turkish, Writing , Written Expression. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Dil tr_TR
dc.subject Türkçe tr_TR
dc.subject Yazma tr_TR
dc.subject Yazılı Anlatım tr_TR
dc.subject Language tr_TR
dc.subject Turkish tr_TR
dc.subject Writing tr_TR
dc.subject Written Expression tr_TR
dc.title Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımda yaptıkları dil yanlışları tr_TR
dc.title.alternative Language mistakes in the written expression of The Syrian secondary school students learning Turkish i̇n Turkey tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 108382 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster