Sosyal bilgiler eğitiminde finansal okuryazarlık

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yalçınkaya, Elvan
dc.contributor.author Er, Turan
dc.date.accessioned 2021-12-22T13:17:07Z
dc.date.available 2021-12-22T13:17:07Z
dc.date.issued 2018-10-04
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6150
dc.description.abstract Günümüzde hemen her birey bir şekilde kendisini finans sisteminin içerisinde bulmaktadır. Finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini, birikim ve yatırımlarını akıllıca değerlendirme ve bütçelerini doğru yönetebilme yetkinliğidir. Günümüz karmaşık finansal sisteminin içerisinde bireylerin elindeki parayı değerlendirme, dolandırılmaktan koruma, akılcı yatırımlar yapma, geleceğini güvence altına alma gibi konularda bilinçli davranışlar sergilemeleri şüphesiz finans eğitimi sayesinde olacaktır. Sosyal bilgiler, insanı ve toplumu konu alan, etkili vatandaşlar geliştirmek isteyen bir ders olarak finansal okuryazarlık eğitiminde önemli bir konumdadır. Bireyi hayata ve sosyal yaşama hazırlayan en önemli derslerden birisi olan sosyal bilgiler dersi kapsamında finansal okuryazarlık eğitiminin verilmesi sayesinde bireylerin finansal farkındalık ve okuryazarlık durumlarının artacağı da öngörülebilir. 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim programı kazanımları incelendiğinde yakın çevresi ve ülke genelindeki ekonomik faaliyetlerin farkında olmaya yönelik kazanımlara yer verildiği görülmektedir. Finansal okuryazarlık eğitiminde yalnızca sınıfta verilen salt bilgilerle beklenen davranışların kazandırılması pek de mümkün olmayacaktır. Bunu sağlamak için sınıf dışı öğretim etkinliklerine önem verilmelidir. Sınıf dışı etkinlikler sosyal bilgilerin doğasında yer alan etkili öğretim etkinliklerindendir tr_TR
dc.description.abstract Today, almost every individual finds her/himself in the financial system. Financial literacy is the ability to intelligently evaluate individuals' income, savings and investments and to manage their budget appropriately. Within today's sophisticated financial system, it will undoubtedly be through financial education that individuals will exhibit conscious behaviors such as evaluating money, protecting from deception, making rational investments, securing the future. Social studies is a course about people and society and aims to develop effective citizens. It is in an important position in financial literacy education with these qualities. It can be predicted that financial awareness and literacy levels of individuals will increase due to giving financial literacy education within social studies courses it is one of the most important courses that prepare individuals for life and social life. When examining the achievements of the 2017 Social Studies Curriculum, it is seen that there are gains in awareness of economic activities in the immediate vicinity and the country. In financial literacy training, it will not be possible to gain the expected behavior with purely knowledge given only in the class. In order to achieve this, the most important teaching activities that are inherent in social studies should be given importance to outdoor teaching activities tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler tr_TR
dc.subject Öğretim programı tr_TR
dc.subject Okuryazarlık tr_TR
dc.subject Finansal okuryazarlık tr_TR
dc.subject Social studies tr_TR
dc.subject Curriculum tr_TR
dc.subject Literacy tr_TR
dc.subject Financial literacy tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler eğitiminde finansal okuryazarlık tr_TR
dc.title.alternative Financial literacy in social studies education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Erciyes Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 33202 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-1838-0411 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-2420-1638 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 24 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster