Finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Kastamonu Üniversitesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sönmez, Yahya
dc.contributor.author Kılıç, Ethem
dc.date.accessioned 2021-12-15T13:55:25Z
dc.date.available 2021-12-15T13:55:25Z
dc.date.issued 2020-12-01
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6092
dc.description.abstract Finansal okuryazarlık, bireylerin paranın kullanımı ve yönetimi konusunda, gelirlerini yatırımlara dönüştürme ve bütçelerini yönetebilme konusundaki yetkinliğidir. Geleceğimizi şekillendirenlerin öğrencilerimiz olması nedeni ile bu araştırma, Kastamonu Üniversitesindeki Bankacılık ve Finans öğrencilerine yönelik yapılmıştır. Bu çalışmamızdaki amaç, öğrencilerin finansal okuryazarlık, finansal bilgi ve finansal tutum ile ilgili davranışlarını araştırmaktır. Öğrencilerin demografik özellikleri frekans dağılımlarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Ki-kare analiziyle demografik özellikler ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda finansal okuryazarlık başarı seviyeleri ile demografik özelliklerden sadece yaş ve cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Diğer tüm demografik özellikler ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki anlamlıdır. Ayrıca, Finansal bilgi ve finansal tutum ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki de anlamlı bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Financial literacy is the competence of individuals in the use and management of money, the ability to convert their income into investments and manage their budgets. This research has been conducted for the students of Banking and Finance at Kastamonu University since our students are shaping our future. The aim of this study is to investigate students' behaviors related to financial literacy, financial knowledge and financial attitude. The demographic characteristics of the students were determined by frequency distributions. The relationship between demographic characteristics and financial literacy achievement levels was investigated with chi-square analysis. As a result of the analyzes, no significant relationship was found between financial literacy achievement levels and demographic characteristics only age and gender. The relationship between all other demographic characteristics and financial literacy achievement levels is significant. In addition, the relationship between financial knowledge and financial attitude and financial literacy achievement levels was found to be significant. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Finansal okuryazarlık tr_TR
dc.subject Finansal bilgi tr_TR
dc.subject Finansal tutum tr_TR
dc.subject Financial literacy tr_TR
dc.subject Financial knowledge tr_TR
dc.subject Financial attitude tr_TR
dc.title Finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Kastamonu Üniversitesi örneği tr_TR
dc.title.alternative A research on determination of financial literacy levels: Case of Kastamonu University tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Kastamonu Üniversitesi/Daday Nafi ve Ümit Çeri meslek yüksekokulu/finans bankacılık ve sigortacılık bölümü/bankacılık ve sigortacılık pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 274193 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-1486-2456 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6247-9024 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 479 tr_TR
dc.identifier.endpage 497 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster