Özel eğitim öğretmen adaylarının zihinsel yeterliliği olan bireylerin sportif etkinliklerine ve spora yönelik tutumlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akdal, Deniz
dc.contributor.author Başkonuş, Turan
dc.date.accessioned 2021-12-10T13:21:07Z
dc.date.available 2021-12-10T13:21:07Z
dc.date.issued 2021-02-27
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6072
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmen adaylarının spora ve zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutumlarının betimlenmesidir. Araştırmaya Ankara, Nevşehir Hacı Bektaş Veli, Adnan Menderes, Hacettepe ve Hasan Kalyoncu üniversitelerinin özel eğitim bölümünde öğrenim gören 184 öğrenci (128 kız, 56 erkek) gönüllük esasına göre katılmışlardır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama sürecinde ''Kişisel Bilgiler Formu'', ''Zihinsel Engelli Bireylerin Sportif Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği'' ve ''Spora Yönelik Tutum Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırma verilerinin test edilmesinde 0.05 anlam düzeyi temel alınmıştır. Verilerin analizinde alt probleme ilişkin maddeler gruplandırılarak, frekans (f), yüzde (%), ağırlıklı ortalama (X̅) ve standart sapma (SS) gibi betimsel istatistiklerle birlikte bağımsız t-testi ve ANOVA teknikleri kullanılmıştır. Anlamlı farklılığın etki büyüklüğünü hesaplamak için Cohen’d kullanılmıştır. Araştırma sonuçları özel eğitim öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine ve spora yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğunu göstermektedir. Özel eğitim öğretmen adayların spora yönelik tutumları; cinsiyet, sınıf düzeyi ve sportif etkinliklere katılma durumlarına göre farklılaşmamaktadır. Özel eğitim öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutumları cinsiyet, sınıf düzeyi, ailesinde ya da arkadaşları arasında özel eğitim gereksinimi olan birey olup olmama durumu ve sportif etkinliklere katılma durumlarına göre farklılaşmamaktadır. Sadece sportif etkinliklere yönelik olumsuz tutum boyutunda cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the attitudes of prospective special education teachers towards sports and the sports activities of mentally disabled individuals. 184 students participated in the research on a voluntary basis. Relational screening method was used in the research. In the testing of the research data, the significance level was accepted as 0.05. In the analysis of the data, the items concerning the sub-problem were grouped and Independent t-test and ANOVA techniques were used together with descriptive statistics such as frequency (f), percentage (%), weighted average (X) and standard deviation (SD). The Cohen'd was used to calculate the effect size of the significant difference. The results of the research demonstrate that prospective special education teachers have high-level attitudes towards sports and sports activities of mentally disabled individuals. It was determined that there was statistically no significant difference in the attitudes of prospective special education teachers towards sports concerning the variables of gender, grade, and participation in sports activities. Similarly, it was determined that there was statistically no significant difference in the attitudes of prospective special education teachers towards sports activities of mentally disabled individuals concerning the variables of gender, grade, having an individual with special education needs within the family or among friends, and participation in sports activities. It was determined that there was no significant relationship between the attitudes of prospective special education teachers towards sports and their attitudes towards sports activities of mentally disabled individuals. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Zihinsel yetersizlik tr_TR
dc.subject Sportif etkinlikler tr_TR
dc.subject Özel eğitim tr_TR
dc.subject Special education tr_TR
dc.subject Mentally disabled tr_TR
dc.subject Sports activities tr_TR
dc.title Özel eğitim öğretmen adaylarının zihinsel yeterliliği olan bireylerin sportif etkinliklerine ve spora yönelik tutumlarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examining the attitudes of prospective special education teachers towards sports and sports activities of mentally disabled individuals tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi/eğitim fakültesi/özel eğitim bölümü/özel yetenekliler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 298400 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-9272-3422 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8932-7656 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 20 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster