Sınıf yönetimi ve öğrenme arasındaki ilişki: Sistematik bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Küçükakın, Pınar
dc.contributor.author Güloğlu Demir, Cennet
dc.date.accessioned 2021-12-09T14:05:42Z
dc.date.available 2021-12-09T14:05:42Z
dc.date.issued 2021-05-31
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6069
dc.description.abstract Çağdaş sınıflarda öğretmenler, öğrencilerin 21. yüzyılda başarılı olabilmeleri için gerekli beceri ve yetkinlikleri kazanmalarına olanak sağlayacak verimli öğrenme ortamı oluşturabilmelidir. Sınıfta verimli ve olumlu bir öğrenme ortamı oluşturabilmek öğretmenler için zorlu bir görevdir çünkü gerçek sınıf ortamında öğrenmeyi olumlu ya da olumsuz şekilde etkileyen çeşitli faktörler vardır (Hardin, 2011; Weinstein & Novodvorsky, 2015). Öğrencilerin ne kadar etkili öğrendiklerini, becerilerini ne kadar iyi geliştirdiklerini ve sınıfta ne kadar iyi davranış sergilediklerini belirleyen en önemli faktörler arasında öğretmenin sınıf yönetimi becerileri yer almaktadır (Oyinloye, 2010). Bu çerçevede, bu çalışmanın temel amacı, 2009-2019 yılları arasında sınıf yönetimi konusunda yapılan nitel çalışmaları sistematik bir şekilde değerlendirmektir. Ayrıca, sınıf yönetimi ile öğrencilerin öğrenmesi arasındaki ilişkinin, sınıf yönetimine dair güncel bakış açıları ve uygulamaları incelenerek araştırılması amaçlanmıştır. Sınıf yönetimi ile ilgili nitel verilerin sistematik bir şekilde sentezlenmesi ve öğrenme ve sınıf yönetimi ile ilgili ortak temaların oluşturulması amacıyla incelenen araştırmaların ana bulgularının içerik analizi yapılmıştır. Yapılan sistematik değerlendirmenin sonuçları sınıf yönetimi ve öğrenmenin dört ana tema çerçevesinde incelendiğini göstermiştir: “olumlu öğrenme ortamı”, “sınıfın fiziksel ortamı”, “öğrenme görevlerinin ve öğretim etkinliklerinin yönetimi” ve “motivasyon ve akademik katılım”. Alanyazındaki sınıf yönetimi ile ilgili güncel bakış açıları ve uygulamalarının bir sentez çalışmasının yapılması, etkisiz sınıf yönetimi uygulamalarından kaynaklanan eğitim/öğrenme sorunlarına çözüm getirilmesine katkı sağlayabilir. Araştırmanın sonuçları öğretmenlere sınıf uygulamalarını şekillendirecek ve eğitim öğretim faaliyetlerinin kalitesini arttıracak fikirler verebilir. tr_TR
dc.description.abstract In the contemporary classrooms, teachers need to facilitate productive learning environments in which students can develop necessary skills and competencies to thrive in the 21st century. Establishing a productive and positive learning environment is a challenging task for the teachers as there are various factors affecting actual classroom activities that may result in effective or ineffective teaching (Hardin, 2011; Weinstein & Novodvorsky, 2015). How effectively the students learn and improve their skills and how well they behave are affected by a teacher’s ability to manage different aspects of the classroom (Oyinloye, 2010). Within this framework, the main purpose of the present study was to synthesize the qualitative research studies on classroom management conducted between 2009 and 2019. It was also aimed to investigate the relationship between classroom management and students’ learning by examining the current perspectives and practices of classroom management. In order to synthesize the qualitative data on classroom management and to generate common themes with respect to learning and classroom management, content analysis of main findings of the analyzed studies was carried out. The synthesis of the reviewed studies indicated that different dimensions of classroom management and learning were studied extensively in relation to four themes: “positive learning environment”, “physical environment in the classrooms”, “management of learning tasks and instructional activities”, and “motivation and academic engagement”. A synthesis of current perspectives and practices of classroom management in the literature may contribute to provide solutions for the educational/learning problems, if any, stemming from ineffective classroom management implementations. Our findings might also provide teachers with practical insights to improve the quality of teaching and learning in their classrooms. Keywords: Classroom Management, Positive Learning Environment, Instructional Activities, Motivation, Academic Engagement. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sınıf yönetimi tr_TR
dc.subject Olumlu öğrenme ortamı tr_TR
dc.subject Öğretim faaliyetleri tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Akademik katılım tr_TR
dc.subject Classroom management tr_TR
dc.subject Positive learning environment tr_TR
dc.subject Instructional activities tr_TR
dc.subject Motivation tr_TR
dc.subject Academic engagement tr_TR
dc.title Sınıf yönetimi ve öğrenme arasındaki ilişki: Sistematik bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative The relationship between classroom management and students’ learning: A systematic review tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi/rektörlük tr_TR
dc.contributor.authorID 161364 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6966-0555 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-8770-6107 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 843 tr_TR
dc.identifier.endpage 861 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster