Türkiye’de hayat boyu öğrenme konusunda yapılan tezlerin bibliyografik değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özüdoğru, Gül
dc.contributor.author Baltacı, Önder
dc.contributor.author Özçakır, Bilal
dc.date.accessioned 2021-12-09T14:05:33Z
dc.date.available 2021-12-09T14:05:33Z
dc.date.issued 2021-04-30
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6068
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Türkiye’de hayat boyu öğrenme konusunda yapılan tezlerin incelenmesidir. Bu amaçla ulusal tez merkezinde yer alan, 2007 ve 2018 yılları arasında tamamlanmış hayat boyu öğrenme konusu ile ilgili lisansüstü tezler incelenmiştir. Tez başlığında “hayat boyu öğrenme” ve “yaşam boyu öğrenme” anahtar kelimeleri aranarak ulaşılan 12 tane doktora ve 68 tane yüksek lisans düzeyinde gerçekleştirilmiş 80 tane erişim izinli çalışma değerlendirilmeye alınmıştır. Doküman tarama yöntemi ile tezlerin yıl, anahtar kelime, yöntem, örneklem, veri toplama aracı, veri analiz yöntemleri bir Excel belgesine girilip, ardından analiz edilmiştir. Araştırmada yer alan bazı sonuçlar şu şekildedir: İlgili konuda yapılan ilk tezler 2007 yılına aittir. Çoğunlukla 2014-2018 aralığında çalışma yapılmıştır. Konu olarak daha çok mesleki ve hizmet içi eğitim; yöntem olarak daha çok nicel, örneklem olarak daha çok öğretmen; veri toplama aracı olarak daha çok ölçek; analiz yöntemi olarak ise daha çok betimsel analiz yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarında tezlerin yıllarına göre konu, yöntem ve örneklem gruplarının dağılımına yer verilmiştir. Bu araştırmanın hayat boyu öğrenme konusunda araştırmacılara ve uygulayıcılara yol gösterici olacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the theses prepared about lifelong learning in Turkey. For this purpose, theses on lifelong learning conducted between 2007 and 2018 in the national thesis center had been examined. 12 doctoral dissertation and 68 master theses with access permission which were reached by searching the keywords "lifelong learning" in the thesis title were evaluated. Using the document scanning method, the year, keyword, method, sample, data collection tool and data analysis methods of the theses were entered into a spreadsheet file and then analyzed. Some of the results in the research are as follows: The first theses on the subject are in 2007. Mostly, the studies were carried out between 2014 and 2018. It had been concluded that mostly the vocational and in-service training were used as the subject; mostly a quantitative method was used as the method; mostly the teachers were considered as the sample; mostly a scale was a tool for the data collection; and mostly a descriptive analysis was used as an analysis method. In addition, the distribution of subject, method and sample groups according to the years of theses is included in the research results. It was thought that this research will guide researchers and practitioners about lifelong learning. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hayat boyu öğrenme (Yaşam boyu öğrenme) tr_TR
dc.subject Doküman analizi tr_TR
dc.subject İçerik analizi tr_TR
dc.subject Bibliyografik değerlendirme tr_TR
dc.subject Lifelong learning tr_TR
dc.subject Document analysis tr_TR
dc.subject Content analysis tr_TR
dc.subject Bibliographical evaluation tr_TR
dc.title Türkiye’de hayat boyu öğrenme konusunda yapılan tezlerin bibliyografik değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Bibliographical evaluation of the theses in Turkey about lifelong learning tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 51129 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5128-1258 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9974-8507 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2852-1791 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 829 tr_TR
dc.identifier.endpage 842 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster