Orta Asya ve Orta Doğu topraklarından çocuk ve ergen temalı filmler: Cengiz’in çocukları ve Kefernahum’un Erikson’un psikososyal kuramına göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kılıç, Şükran
dc.date.accessioned 2021-12-09T14:04:49Z
dc.date.available 2021-12-09T14:04:49Z
dc.date.issued 2021-05-27
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6063
dc.description.abstract Sinemanın temel amacı bireyin duygularını betimlemek ve resmetmektir. Sinema ve psikolojik değerlendirmeler arasındaki etkileşim sadece bireyin duygu, düşünce ve yaşantılarının ele alınmasını sağlamaz, aynı zamanda bireyin yaşamla ilgili motivasyonunun da incelenmesini sağlamaktadır. Psikososyal bakış açısı sinema filmlerinde psikolojik yönü sadece gelişim aşamalarıyla analiz etmekle kalmayıp aynı zamanda filmdeki karakterin üstlendiği role ilişkin bir fikir de ortaya çıkarmaktadır. Psikososyal gelişim kuramının temsilcisi Erikson kimlik gelişiminin yaşam boyu olduğunu, kültür ve toplumun bireylerin kimliklerini şekillendirmede aktif bir rol oynadığını belirtmektedir. Bu çalışmanın temel amacı Cengiz’in Çocukları ve Kefernahum filmlerinin Erikson’un psikososyal kuramında yer alan çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu ve kimlik kazanmaya karşı rol karmaşası psikososyal evreleri çerçevesinde analiz edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak Erikson’un psikososyal kuramının bakış açısı ve kuramındaki çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu ve kimlik kazanmaya karşı rol karmaşası psikososyal evrelerinin filmlerdeki çocuk ve ergen karakterlerin yaşamlarına nasıl yansıdığı ortaya konulmuştur ve konu ile ilgili gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of cinema is to describe and portray the feelings of the individual. The interaction between cinema and psychological evaluations not only enables the individual's feelings, thoughts, and experiences to be addressed, but also enables the individual's motivation related to life to be examined. The psychosocial perspective not only analyzes the psychological aspect in motion pictures with its developmental stages but also reveals an idea of the role played by the character in the film. Erikson, the representative of psychosocial development theory states that identity development is lifelong and that culture and society play an active role in shaping individuals' identities. The main purpose of this study is to analyze the children of Cengish and Cefernahüm movies within the framework of Erikson's sense of industry versus inferiority and identity versus role confusion. For this purpose, document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. As a result, the perspective of Erikson's psychosocial theory and how the psychosocial stages of the psychosocial phases of the sense of inferiority against industriousness and the role confusion against gaining identity reflect on the lives of the children and adolescent characters in the films have been revealed and suggestions have been submitted for future studies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Erikson tr_TR
dc.subject Cengiz’in çocukları tr_TR
dc.subject Kefernahum tr_TR
dc.subject Sinema tr_TR
dc.subject Erikson tr_TR
dc.subject The children of Cenghis tr_TR
dc.subject Caphernaüm tr_TR
dc.subject Cinema tr_TR
dc.title Orta Asya ve Orta Doğu topraklarından çocuk ve ergen temalı filmler: Cengiz’in çocukları ve Kefernahum’un Erikson’un psikososyal kuramına göre incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Children and adolescent themed films from the middle asian and middle east lands: An investigation of the children of Cenghis and Kefernahum Accordıng to Erikson's psychosocial theory tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Aksaray Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 37097 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-7411-1852 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 930 tr_TR
dc.identifier.endpage 943 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster