Türkçe Öğretim Merkezlerinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, Orhan
dc.contributor.author Şengül, Murat
dc.date.accessioned 2020-08-06T11:50:48Z
dc.date.available 2020-08-06T11:50:48Z
dc.date.issued 2019-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/604
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmada amaç, yabancılara Türkçe öğreten öğretim elemanlarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmanın evreni Türkiye'de yabancı dil olarak Türkçe eğitimi yapan öğretim elemanlarıdır. Araştırmanın örneklemi ise 2017-2018 eğitim öğretim yılında yabancılara Türkçe eğitimi vermiş veya vermekte olan 194 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Toprak (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan "Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitim Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmış ve elde edilen verilerin yorumlanmasında aritmetik ortalama, yüzde, frekans ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Araştırmada yabancılara Türkçe öğreten öğretim elemanlarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretim elemanları, genel olarak, Türkçeyi kültürel açıdan farklı olan öğrenci grubuna öğretmeyi değerli bulmakta ve öğretim yöntemlerinin kültürel açıdan farklı olan öğrenci gruplarının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlanması gerektiğini düşünmektedirler. Araştırma sonuçlarına göre yabancılara Türkçe öğreten öğretim elemanlarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumları cinsiyet, eğitim düzeyi ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretim merkezi, çok kültürlü eğitim, öğretim elemanları. tr_TR
dc.description.abstract ABSTRACT The aim of this study is to determine the relationship of the instructors who teach Turkish to foreigners and their attitudes towards multicultural education with various factors. The study population consists of the instructors teaching Turkish as a foreign language in Turkey. The sample of the study consists of 194 instructors who taught or continuing to teach Turkish to foreigners in the 2017-2018 academic year. In the study, the personal information form which is developed by the researcher and 'Multicultural Education Attitude Scale of Teachers' which is adapted to Turkish by Toprak (2008) were used. SPSS statistical program was used to in data analysis; the mean, percentage, frequency and standard deviation values were used to in explication the data. In the study, the attitudes of instructors who taught or continuing to teach Turkish to foreigners towards multicultural education were examined according to various factors. According to the results of the research, the instructors generally think that teaching to culturally different group of students is valuable and that teaching methods should be adapted to meet the needs of culturally different student groups. According to the results of the research, the attitudes of instructors teaching Turkish to foreigners towards multicultural education did not show a significant difference according to gender, education level and professional seniority. Keywords: Turkish Education Center, multicultural education, instructors tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Türkçe öğretim merkezi tr_TR
dc.subject Çok kültürlü eğitim tr_TR
dc.subject Öğretim elemanları tr_TR
dc.subject Turkish Education Center tr_TR
dc.subject Multicultural education tr_TR
dc.subject Instructors tr_TR
dc.title Türkçe Öğretim Merkezlerinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The Analysis Of The Attitudes Of The İnstructors İn Turkish Language Education Centers Towards Multicultural Education tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 26651 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster