Lise son sınıf öğrencilerinin yaşadıkları sınav kaygısı ile algıladıkları anne baba tutumu arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Nurtan, Furkan
dc.contributor.author Gördeles Beşer, Nalan
dc.date.accessioned 2021-12-06T11:47:02Z
dc.date.available 2021-12-06T11:47:02Z
dc.date.issued 2021-09-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6032
dc.description.abstract Çalışma, lise son sınıfta eğitim gören öğrencilerde Sınav Kaygısı ve Anne Baba Tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Çalışma Aksaray ili merkezinde bulunan liselerin; son sınıflarında öğrenim gören, çalışmaya katılmaya gönüllü olan ve velilerinden onam alınan 239 ile yapılmıştır. Araştırmanın örnekleminde küme örnekleme yöntemi kullanılmış olup, Aksaray il merkezinde bulunan liselerden fen lisesi, anadolu lisesi ve meslek liselerinden oluşan üç farklı küme belirlenmiş ve her bir kümeden rastgele yöntemle Hazım Kulak Anadolu Lisesi, Aksaray Anadolu Lisesi, Hüseyin Cahit Korkmaz Sağlık Meslek Lisesi ve Şehit Pilot Hamza Gümüşsoy Fen Lisesi çalışma kapsamına alınmıştır. Çalışmanın yapılması için etik kurul onayı, kurum izni ve ebeveynlerden yazılı onam alınmıştır. Veriler Öğrenci Veri Toplama Formu, Sınav Kaygısı Ölçeği ve Algılanan Anne Baba Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden, bağımsız değişkenlerle ölçek puanları karşılaştıırlırken gruplar normal dağılım göstermediği için Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testinden ve iki ölçek puanı arasında ilişki incelinirken Pearson Korelasyon testinden yaralanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin %64'ünün kız olduğu, %51,9'unun yaşadıkları sorunları paylaştığı kişilerin arkadaşları olduğu, %42,3'ünün aileleriyle olan ilişkisinin iyi olduğu, %61,1'inin sınav ile ilgili kaygı yaşadığı bulunmuştur. Anne- baba tutum ölçeği alt ölçeklerinden kabul ilgi alt ölçeği ile sınav katgısı alt ölçeklerinden kendi görüşü alt ölçeği arasında pozitif yönde, özerklik alt ölçeği ile sınav kaygı ölçeği alt ölçeklerinden başkalarının görüşü, kendi görüşü, gelecek kaygısı, genel kaygı, zihinsel tepkiler alt ölçeği ile negatif yönde zayıf ilişki bulunmuştur (p<0,05). Bu sonuçlar doğrultusunda, okul sağlığı açısından kaygı konusuyla ilgili öğrencilere ve ebeveynlere eğitim verilmesi önerilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract This descriptive study was conducted to determine the relationship between the Exam Anxiety and Parental Attitudes of senior high school students. It included 239 students, who studied at high schools in the city center of Aksaray, who volunteered to participate in the study, and whose parents gave consents. Cluster sampling method was used in the sampling of the research, and three different clusters consisting of science high school, anatolian high school and vocational high school in Aksaray city center were determined and from each cluster randomly, Hazım Kulak Anatolian High School, Aksaray Anatolian High School, Hüseyin Cahit Korkmaz Health Vocational High School and Şehit Polis Hamza Gümüşsoy Science High School was included in the study. Ethics committee approval, institutional permission and parental written consents were received for the study. Data were collected using Student Data Collection Form, Test Anxiety Scale and Perceived Parental Attitude Scale. In the analysis of the data, descriptive statistics, Kruskal Wallis and Mann Whitney U test were used as the groups did not show normal distribution when comparing the independent variables with the scale scores, and Pearson Correlation test was used when examining the relationship between the two scale scores. According to result of study, 64% of the students were female, 51.9% shared their problems with their friends, 42.3% had a good relationship with their families, and 61.1% felt exam anxiety. There was a positive correlation between the acceptance interest subscale, which is one of the subscales of the parent attitude scale, and the self-view subscale, which is one of the exam contribution subscales. In line with these results, it is recommended to provide education to students and parents about anxiety for school health. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sınav kaygısı tr_TR
dc.subject Ergen tr_TR
dc.subject Anne baba tutumları tr_TR
dc.subject Exam anxiety tr_TR
dc.subject Adolescent tr_TR
dc.subject Parental attitudes tr_TR
dc.title Lise son sınıf öğrencilerinin yaşadıkları sınav kaygısı ile algıladıkları anne baba tutumu arasındaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative The relationship between high school senior students text anxiety and perceived parenteral attitudes tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/Niğde Zübeyde Hanım sağlık yüksekokulu/hemşirelik bölümü/psikiyatri hemşireliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 35125 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster