Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde iletişimsel yaklaşım temelli dil öğrenme stratejilerine uygun etkinliklerin dinleme becerisine yönelik başarıya etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şenel, Ahad
dc.contributor.author Şengül, Kübra
dc.date.accessioned 2021-12-02T06:06:52Z
dc.date.available 2021-12-02T06:06:52Z
dc.date.issued 2021-08-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6005
dc.description.abstract Bu araştırmada, iletişimsel yaklaşım temelli dil öğrenme stratejilerine uygun dinleme etkinliklerinin B2 seviyesinde Türkçe öğrenenlerin dinleme becerilerine yönelik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırmada, kontrol gruplu öntest sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Deneysel sürecin 6 hafta sürdüğü araştırmada, öntest ve sontest verilerini elde etmek için gruplara B2 seviyesi dinleme başarı testi uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubu 2020-2021 bahar döneminde, Fırat Üniversitesi TÖMER'de Türkçe öğrenen B2 düzeyindeki 35 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada, ders kitabına göre hazırlanan etkinliklerle kontrol grubunda ders yapılırken deney grubunda, iletişimsel yaklaşım temelli dil öğrenme stratejilerine uygun olarak hazırlanan 16 dinleme etkinliği uygulanmıştır. Araştırma boyunca dersler ilgili kurumun okutmanı ile sürdürülmüş araştırmacı ise derslere çevrim içi katılarak gözlemci olmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, iletişimsel yaklaşım temelli dil öğrenme stratejilerine uygun dinleme etkinliklerinin, deney grubundaki öğrencilerin dinlediğini anlama başarı testi öntest sontest puan ortalamaları sonucunda aradaki farkın sontest lehine anlamlı olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte kontrol grubundaki öğrencilerin dinlediğini anlama başarı testi öntest sontest puan kıyaslaması arasında sontest lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Deney grubu ile kontrol grubunun dinlediğini anlama başarı testi öntest sontest puan ortalamaları arasındaki farka bakıldığında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, iletişimsel yaklaşım temelli dil öğrenme stratejilerine uygun dinleme etkinliklerinin B2 seviyesinde Türkçe öğrenenlerin dinleme becerilerini geliştirdiği ve öğrenenleri başarılı kıldığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effect of listening activities suitable for communicative approach-based language learning strategies on the success of listening skills of Turkish learners at B2 level was examined. In the research, pretest posttest research design with control group was used. In the study, in which the experimental process lasted for 6 weeks, the B2 level listening achievement test was applied to the groups in order to obtain the pretest and posttest data. Experimental and control group consists of 35 B2 level students learning Turkish at Fırat University TÖMER in the spring term of 2020-2021. In the research, 16 listening activities prepared in accordance with the communicative approach-based language learning strategies were applied in the experimental group, while the lessons were conducted in the control group with the activities prepared according to the textbook. During the research, the lessons were continued with the lecturer of the relevant institution, and the researcher became an observer by participating in the lessons online. According to the results obtained, it was determined that the difference between the listening activities suitable for communicative approach-based language learning strategies was significant in favor of the posttest as a result of the listening comprehension achievement test pretest posttest score averages of the students in the experimental group. In addition, it was concluded that there was a significant difference in favor of the posttest between the listening comprehension achievement test pretest posttest score comparison of the students in the control group. When the difference between the listening comprehension achievement test pretest posttest mean scores of the experimental group and the control group was examined, it was determined that there was a significant difference in favor of the experimental group. As a result, it has been determined that listening activities suitable for communicative approach-based language learning strategies improve the listening skills of Turkish learners at B2 level and make the learners successful. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi tr_TR
dc.subject İletişimsel yaklaşım tr_TR
dc.subject Dil öğrenme stratejileri tr_TR
dc.subject Dinleme becerisi tr_TR
dc.subject Teaching Turkish as a foreign language tr_TR
dc.subject Communicative approach tr_TR
dc.subject Language learning strategies tr_TR
dc.subject Listening skill tr_TR
dc.title Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde iletişimsel yaklaşım temelli dil öğrenme stratejilerine uygun etkinliklerin dinleme becerisine yönelik başarıya etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of activities suitable for communicative approach-based language learning strategies in teaching Turkish as a foreign language on success of listening skills tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 111679 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster