Aile, eğitimciler ve kendi bakış açılarıyla çocukların mutluluğu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Fatma Nur
dc.contributor.author Erginer, Ergin
dc.date.accessioned 2021-11-26T12:14:30Z
dc.date.available 2021-11-26T12:14:30Z
dc.date.issued 2021-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5915
dc.description.abstract Çocukların gelişim sürecinde ilk deneyimledikleri duyguların başında gelen mutluluk, çocuk gelişiminde olumlu bir gösterge olarak kabul edilmektedir ve özellikle okul çağındaki çocuklar için yaşamlarının her alanını olduğu gibi geleceklerini de etkileyecek bir öneme sahiptir. Literatürde ise çocuk mutluluğu, yetişkin ve ergen mutluluğu çalışmalarına oranla üzerinde daha az durulmuş bir alandır. Bununla birlikte mevcut çalışmaların pek çoğu da mutluluk kavramının aile ve çevre boyutlarına daha fazla odaklanmış bir görünümdedir. Bu çalışmada çocuk mutluluğunun aile, eğitimciler ve çocukların kendi bakış açılarıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Kolay örneklem yöntemine göre seçilen çocuklar, aileleri ve eğitim verenleriyle yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş, örülü hale getirilen veriler sistematik bir şekilde yorumlanarak anahtar faktörler ortaya çıkarılmıştır. Elde edilen sonuçlar aile ve eğitim verenlerin bakış açılarıyla çocukların kendi bakış açılarının mutluluk algıları yönünden benzer nitelikler sergilemiş ancak mutluluk kaynağı ya da göstergesi olan davranışların sonuçlarından beklentilerin farklılaştığı görülmüştür. Bununla beraber çocukların mutluluk davranışlarını oluşturan özelliklerin kaynağına bakıldığında çocuklar, sevgi ve saygı gördükleri, kendi kararlarını verebildikleri, kendilerini özgürce ifade edebildikleri, ödüllendirildikleri ve özgür oldukları durumları mutluluklarının kaynağı olarak algılamaktadırlar. Bu durum aile ve öğretmenlerin görüşleriyle de çelişmemektedir. tr_TR
dc.description.abstract Happiness, which is one of the first emotions that children experience in the development process, is considered as a positive indicator of child development and has an importance that will affect their future as well as every aspect of their lives, especially for school-age children. In the literature, child happiness is a less focused area than adult and adolescent happiness studies. However, most of the current studies seem to focus more on the family and environmental dimensions of the concept of happiness. In this study, it was aimed to evaluate children's happiness from the perspective of family, educators and children. Face-to-face semi-structured interviews were conducted with children, their families and educators selected according to the easy sampling method, and key factors were revealed by systematically interpreting the knitted data. The results obtained showed similar qualities in terms of the happiness perceptions of the children's own perspectives with the perspectives of the parents and educators, but it was observed that the expectations differed from the results of the behaviors that were the source or indicator of happiness. However, when looking at the source of the characteristics that make up children's happiness behaviors, children perceive situations where they are loved and respected, can make their own decisions, express themselves freely, are rewarded and free as the source of their happiness. This situation does not contradict the views of the parents and teachers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Aile tr_TR
dc.subject Çocuk tr_TR
dc.subject Çocuk mutluluğu tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Family tr_TR
dc.subject Child tr_TR
dc.subject Child happiness tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.title Aile, eğitimciler ve kendi bakış açılarıyla çocukların mutluluğu tr_TR
dc.title.alternative Child happiness through family, educators and their own perspectives tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 110224 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster