Genetik hastalıklar konusunda özel eğitim öğretmenlerinin bilgi düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, Serkan
dc.contributor.author Bütün Ayhan, Aynur
dc.contributor.author Göktaş, Bayram
dc.contributor.author Bayazıt, Utku
dc.date.accessioned 2021-11-12T12:39:34Z
dc.date.available 2021-11-12T12:39:34Z
dc.date.issued 2016-12-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5650
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı özel eğitim öğretmenlerinin genetik hastalıklar konusunda bilgi düzeylerinin belirlenmesidir. Total olarak 83 özel eğitimde çalışan öğretmen çalışmaya dahil edilmiştir. Hücre bölünmesi katılımcılar arasında en fazla bilinen bilgi olarak tespit edilmiştir (33.7%). Bununla birlikte katılımcıların çoğu genetik danışmanlık (80.7%), prenatal genetik tanı (79.5%), polygenic kalıtım (72.3%), mitokondriyal kalıtım (71.1%), otozomal dominant and resesif genler (65.1% and 63,9% respectively) konusunda bilgilerinin olmadığını belirtmişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu Down sendromu (69.9%) Rh faktörü (31.3%), diabet (27.7%), kas distrofisi (24.1%) ve albinizm (24.1%) konularında bilgiye sahip olduklarını belirtmişlerdir. Sonuçlarımız katılımcıların büyük bir çoğunluğunun yeterli genetik bilgiye sahip olmadıklarını göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this work is to determine the knowledge level of the special education teachers about genetic disorders. A total of 83 teachers’ from working on special education centers were used. Knowledge of cell division was the highest among participants (33.7%). However, majority of the participants specified that they had no information about genetic counselling (80.7%), prenatal genetic diagnosis (79.5%), polygenic inheritance (72.3%), mitochondrial inheritance (71.1%), autosomal dominant and recessive genes (65.1% and 63,9% respectively). The majority of the participants were mostly aware of Down syndrome (69.9%) followed by Rh factor (31.3%), diabetes (27.7%), muscular dystrophy (24.1%) and albinism (24.1%). Our results showed that the majority of respondents were lack of adequately enough genetic knowledge. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Genetik hastalıklar tr_TR
dc.subject Danışma tr_TR
dc.subject Bilgi tr_TR
dc.subject Öğretmenler tr_TR
dc.subject Özel eğitim tr_TR
dc.subject Genetic disorders tr_TR
dc.subject Counselling tr_TR
dc.subject Knowledge tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.subject Special education tr_TR
dc.title Genetik hastalıklar konusunda özel eğitim öğretmenlerinin bilgi düzeyleri tr_TR
dc.title.alternative Special education teachers’ knowledge about genetic disorders tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ankara Üniversitesi/hemşirelik fakültesi/ebelik bölümü/ebelik anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 22206 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 65 tr_TR
dc.identifier.endpage 73 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster