COVİD-19 pandemi sürecinde ergoterapi öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ile okupasyonel denge arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ata, Ayşe
dc.contributor.author Zengin, Gülşah
dc.contributor.author Kaya Evsen, Suzan
dc.contributor.author Kayıhan, Hülya
dc.date.accessioned 2021-09-27T06:20:45Z
dc.date.available 2021-09-27T06:20:45Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5231
dc.description.abstract Amaç: Covid-19 pandemisi ile birlikte öğrencilerin evde geçirdikleri zamanın artması; kendine bakım, üretici aktiviteler ve serbest zaman aktivitelerine ayrılan zamanı etkilemiştir. Bunların yanı sıra dijitalleşen dünyamıza teknoloji kullanımı pandemi ile birlikte gittikçe artmaktadır. Covid-19 pandemisi ile birlikte ergoterapi öğrencilerinin akıllı telefon kullanımları ile okupasyonel denge arasındaki ilişkiyi incelemek ve okupasyonel dengenin sağlanmasına yönelik stratejiler oluşturmak amacıyla bu çalışma planlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 18- 25 yaş aralığında bulunan 92 ergoterapi bölümü öğrencisi dâhil edildi. Bireylerin demografik bilgileri kaydedildi. Bireylerin okupasyonel dengelerini değerlendirmek için Aktivite-Rol Dengesi Anketi; akıllı telefon bağımlılığını değerlendirmek için ise Akıllı Telefon Bağımlılığı Kısa Form Ölçeği kullanıldı. Non-parametrik değişkenler arasındaki ilişkinin yönünün ve düzeyinin belirlenmesinde Spearman Korelasyon analizi kullanıldı. Sonuçlar: Katılımcıların yaş ortalamaları 20,78±1,96 yıldı. Katılımcıların 79’u (%85,9) kız öğrenci, 13’ü (%14,1) erkek öğrenciydi. Öğrencilerin akıllı telefon kullanımı ile okupasyonel dengeleri arasında istatistiksel olarak ileri derecede anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,001). Tartışma: Pandemi sürecinde akıllı telefon kullanımın azaltılmasına yönelik stratejiler geliştirmek okupasyonel dengeyi artırabilir. Ayrıca, okupasyonel dengenin sağlanması için kendine bakım, iş, üretici ve serbest zaman aktivitelerine ayrılan zamanın dengeli olmasına yönelik ergoterapistler tarafından stratejilerin geliştirilmesinin öğrencilerde daha iyi okupasyonel denge sağlayacağını düşünmekteyiz. İleriki çalışmalarda daha geniş örneklem gruplarının yer aldığı ve faklı bölümlerden öğrencilerin dâhil edildiği benzer çalışmaların yapılmasını önermekteyiz. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Covid-19 tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject Akıllı telefon tr_TR
dc.subject Aktivite tr_TR
dc.subject Rol tr_TR
dc.title COVİD-19 pandemi sürecinde ergoterapi öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ile okupasyonel denge arasındaki ilişkinin incelenmesi tr_TR
dc.type presentation tr_TR
dc.relation.journal Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Kozaklı meslek yüksekokulu/terapi ve rehabilitasyon bölümü/iş ve uğraşı terapisi pr tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-3348-5422 tr_TR
dc.contributor.authorID 305441 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster