Nevşehir'in destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin projeksiyon teknikleri kullanılarak incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ağcakaya, Reyhan
dc.contributor.author Aydın, Şule
dc.date.accessioned 2020-03-06T12:10:38Z
dc.date.available 2020-03-06T12:10:38Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/508
dc.description.abstract The aim of this study is to measure the attitudes of local tourists who visit Nevşehir regarding brand associations. It is thought that determining what Nevşehir is related to tourists will contribute greatly to the marketing of the city. For this purpose, Nevsehir's destination image and destination personality were analyzed using projection techniques. The sample of the research consists of 50 local tourists who come to Nevşehir. In this research, the image of the destination and the perception of the destination personality of the local tourists visiting Nevşehir are discussed by using projection techniques. The tourists who participated in the research were asked a few words when they thought of Nevşehir as a tourism destination. According to the research data, it can be said that the term underground city in is the most common word that comes to mind when it comes to Nevşehir. Tourists who participated in the study were asked what kind of person they think Nevşehir is as a person. These questions were prepared in a manner equivalent to the brand personalization technique mentioned in the literature and as a result Nevşehir evokes an old but beautiful woman. tr_TR
dc.description.abstract Araştırmada, Nevşehir İlini ziyaret eden yerli turistlerin marka çağrışımlarına ilişkin tutumlarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Nevşehir kentinin turistlerde neleri çağrıştırdığının belirlenmesinin kentin pazarlanmasında büyük ölçüde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla Nevşehir'in destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği projeksiyon teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Nevşehir'e gelen 50 yerli turist oluşturmaktadır. Araştırmada, Nevşehir'i ziyaret eden yerli turistlerin Nevşehir ile ilgili destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği algılamaları projeksiyon teknikleri kullanılarak ele alınmıştır. Araştırmaya katılan turistlere Nevşehir'i bir turizm destinasyonu olarak düşündüklerinde akıllarına gelen birkaç kelime sorulmuştur. Araştırma verilerine göre yerli turistlerin Nevşehir deyince aklına en çok gelen kelime olarak 'yeraltı şehri' kavramı olduğu söylenebilmektedir. Araştırmaya katılan turistlere Nevşehir'i bir insan olarak düşündüklerinde nasıl bir kişi olduğu sorulmuştur. Bu sorular literatürde belirtilen marka kişileştirme tekniği ile eş değer bir şekilde hazırlanmış ve sonucunda Nevşehir yaşlı ama güzel bir kadını çağrıştırmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destination İmage tr_TR
dc.subject Destination Personality tr_TR
dc.subject Brand Personality tr_TR
dc.subject Destinasyon İmajı tr_TR
dc.subject Marka Kişiliği tr_TR
dc.subject Destinasyon Kişiliği tr_TR
dc.title Nevşehir'in destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin projeksiyon teknikleri kullanılarak incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of Nevşehir's destination image and destination personality using projection techniques tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 59459 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster