93 Harbinden Günümüze Adıyamanlı Şehitler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Korkmaz, Ahmet
dc.contributor.author Erdoğan, Haşim
dc.date.accessioned 2019-10-01T09:19:13Z
dc.date.available 2019-10-01T09:19:13Z
dc.date.issued 2019-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/427
dc.description.abstract In order to teach history to future generations in a contemporary sense, we must seriously analyze the issues of social history and examine social sacrifices very well during the transition from the Empire to the Republic. Especially happening after the World War I, the War of Independence, Korean War, Cyprus Peace Operation should be explained. We should transfer the issue of Martyrs in the struggle against Homeland Security and Terrorist Organizations to our nation as a social history issue which happens today and build “History Consciousness “. Following the construction of this awareness, our national memory will be revived strongly, provincial, district, district, martyrs will be determined and social, political, economic, cultural, national and spiritual unity will be built. Turkey is located in where suffered the world's most attacks, given the loss of many lives, experienced the most intense immigration, in the most child mortality and center of a limits changing region. Because of the underground wealth in this region, the economic, political and cultural pulse of the world is taking place here. The states in this geography pay very heavy the price of their own riches which they cannot use. Turkey is the only country, which will can leadership in the region countries thanks to its democracy, young population, rooted state tradition, geopolitical position. Therefore, it should be explained to the students that global imperialist powers do not want a strong and effective Turkey in our region as at the end of World War I. İt should be told that they will use all kinds of elements to achieve this, especially terror. Thus, it should not be forgotten that the imperialists will try to remove the Turkish Nation from its identity, history and culture. Against these dangers, Turkish youth should have a sense of national history. For this purpose, Martyrs have been identified in the Balkan Wars, World War I, National Struggle Period, Korean War, Cyprus Peace Operation and recent period Fighting Terrorism in Adıyaman Province and its districts. Thus, with the statement of the Great Leader Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK, the Founder of our Republic: "As the Turkish child acquainted with his ancestors, he will find strength in himself to do greater works". tr_TR
dc.description.abstract Gelecek nesillere tarih eğitimini çağdaş anlamda öğretebilmek için, sosyal tarih konularını ciddi bir şekilde analiz etmeli, İmparatorluktan Cumhuriyete geçiş sürecinde, toplumsal fedakârlıklarıçok iyi incelemeliyiz. Özellikle I. Dünya Savaşı ardından gerçekleşen Kurtuluş Savaşı, Kore Savaşı, Kıbrıs Barış Harekâtı, günümüzde ise İç Güvenlik ve Terör Örgütleri ile Mücadelede Verilen Şehitler konusunu bir sosyal tarih konusu olarak milletimize aktarmalı,“Tarih Şuuru” inşa etmeliyiz. Bu bilincin inşasının ardından, ulusal hafızamız güçlü bir şekilde canlanacak, il il, ilçe ilçe, şehitlerimiz tespit edilecek, toplumsal, siyasi, iktisadi, kültürel, milli ve manevi birliktelik inşa edilecektir. Türkiye, Dünya’nın en çok saldırıya uğrayan, en çok can kaybı verilen, en yoğun göçlerinin yaşandığı, en çok çocuğun öldüğü ve sınırların en çok değiştiği bir bölgenin merkezinde bulunmaktadır. Bu bölgede bulunan yeraltı zenginliklerinden dolayı, Dünyanın ekonomik, politik ve kültürel nabzı burada atmaktadır. Bu coğrafyada bulunan devletler, kendisine ait olan ama kullanamadıkları zenginliklerinin bedelini çok ağır ödemektedirler. Türkiye, demokrasisi, genç nüfusu, köklü devlet geleneği ve jeopolitik konumu itibariyle bölgesindeki ülkelere liderlik edebilecek tek ülkedir. Bu yüzden günümüzde, küresel emperyalist güçlerin, I. Dünya Savaşı'nın sonunda olduğu gibi, bölgemizde güçlü ve etkili bir Türkiye istemedikleri, bunun için de başta terör olmak üzere, her türlü unsuru kullanacakları anlatılmalıdır. Böylelikle emparyalistlerin, Türk Milleti’ni kimliğinden, tarihinden, kültüründen uzaklaştırmaya çalışacakları unutulmamalıdır. Bu tehlikelere karşı Türk Gençliği, her şeyden önce milli tarih bilincine sahip olmalıdır. Bu amaç doğrultusunda, Adıyaman İli ve İlçeleri’nin Balkan Savaşları, I Dünya Savaşı, Milli Mücadele Dönemi, Kore Savaşı, Kıbrıs Barış Harekâtı ve yakın tarihimizde Terörle Mücadele Şehitleri tespit edilmiştir. Böylelikle Cumhuriyetimizin Kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ün ifadesiyle: “Türk evladı ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendisinde kuvvet bulacaktır.” tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Adıyaman tr_TR
dc.subject Martyrs tr_TR
dc.subject History Consciousness tr_TR
dc.subject World War I tr_TR
dc.subject Counter Terrorism tr_TR
dc.subject Adiyaman tr_TR
dc.subject Şehitler tr_TR
dc.subject Tarih Şuuru tr_TR
dc.subject I. Dünya Savaşı tr_TR
dc.subject Terörle Mücadele tr_TR
dc.title 93 Harbinden Günümüze Adıyamanlı Şehitler tr_TR
dc.title.alternative From the 93 Harbi to present The martyrs of Adıyaman tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Tarih Bölümü/Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 141167 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster