Somut olmayan kültürel miras unsurlarının turistik ürün olarak incelenmesi: Kapadokya örneği.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sözbilen, Gülhan
dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.date.accessioned 2021-07-27T07:41:14Z
dc.date.available 2021-07-27T07:41:14Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3912
dc.description.abstract Kültür, bir toplumun doğuşundan itibaren öğrendiği, geliştirdiği, milli bir kimlik oluşturarak sonraki kuşaklara aktardığı unsurların bütünüdür. Toplumların geliştirdikleri maddi ve manevi değerlerinin pek çoğu, ortak kültürel miras olarak değerlendirilmektedir. Kültürel miras, kimliğimizle, kültürümüzle, tarihimizle ilgili somut ve somut olmayan varlıklar ve değerlerdir. Somut olmayan kültürel miras; toplulukların, grupların ve bireylerin, kültürel miraslarının bir parçası olarak tanımladıkları uygulamalar, temsiller, anlatımlar, bilgiler, beceriler ve bunlara ilişkin araçlar-gereçler ve kültürel mekânlar şeklinde tanımlamaktadır. Bu bağlamda; sözlü gelenek ve ifadeler, toplumsal uygulamalar, doğa ve evrenle ilgili bilgi ve uygulamalar, el sanatları, gösteri sanatları gibi alanlardaki değerler kuşaktan kuşağa aktarılarak korunmalıdır. Turist açısından, sürekli ikamet yerini terk edişinden, dönünceye kadar satın alıp kullandığı mal/hizmetlerin, deneyimlerin tümü turistik üründür. Turizm işletmelerinin sunduğu hizmetlerin yanında, ören yerlerinin, müzelerin, milli parkların ve temalı parkların gezilmesi, satın alınan hediyelik eşyalar, folklorik gösterilerin izlenmesi, toplumların yaşam tarzlarının deneyimlenmesi, yöresel lezzetler vb. pek çok öğe turistik ürün olarak değerlendirilebilir. Görülmektedir ki bu öğelerin önemli bir kısmı somut olmayan kültürel miras içerisinde yer almaktadır. Dolayısıyla çalışmanın amacı; somut olmayan kültürel miras unsurlarının önemine dikkat çekmek ve destinasyonların pazarlanmasında bu turistik ürünlerin etkili bir şekilde kullanılabilmesi için önerilerde bulunmaktır. Uygulama alanı olarak, somut olmayan kültürel miras öğelerinin zenginliği ile bilinen Kapadokya Bölgesi seçilmiştir. Veriler, bölgeye gelen turistler üzerinde somut olmayan kültürel miras değerleriyle ilgili yapılan yüz yüze anket uygulamasıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler üzerinde frekans değerlendirmeleriyle, Mann-Whitney U testi yapılmıştır. Bu sayede, yerli ve yabancı turistlerin bölgeyi tercihlerini etkileyen ve en fazla çekici buldukları SOKÜM unsurları arasındaki farklılıklar tespit edilmeye çalışılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17740/eas.soc tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Somut olmayan kültürel miras tr_TR
dc.subject Turistik ürün tr_TR
dc.subject Turizm pazarlaması tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.title Somut olmayan kültürel miras unsurlarının turistik ürün olarak incelenmesi: Kapadokya örneği. tr_TR
dc.title.alternative An investigation of intangible cultural heritage factors as a touristic product: Cappadocia example tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/seyahat-turizm ve eğlence hizmetleri bölümü/kültürel miras ve turizm pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 240754 tr_TR
dc.identifier.volume Special Issue (UTKM) tr_TR
dc.identifier.startpage 85 tr_TR
dc.identifier.endpage 102 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster