Üniversite öğrencilerinin engellilere yönelik tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özcan, Ayşegül
dc.contributor.author Özdil, Kamuran
dc.contributor.author Küçük, Gülhan
dc.contributor.author Şermet Kaya, Şenay
dc.date.accessioned 2021-06-22T12:03:48Z
dc.date.available 2021-06-22T12:03:48Z
dc.date.issued 2016-05-04
dc.identifier.citation ÖZCAN AYŞEGÜL,ÖZDİL KAMURAN,KÜÇÜK GÜLHAN,ŞERMET KAYA ŞENAY (2016). Üniversite Öğrencilerinin Engellililere YönelikTutumları. II. Uluslararası Nevşehir Tarih ve Kültür Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum) tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2927
dc.description.abstract Bu araştırma üniversite öğrencilerinin engellilik konusunda bilgi ve tutumlarını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma 2015 yılında yürütülmüş tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi öğrencilerin tamamı oluşturmuştur (n=8845). Araştırmanın örneklemini, %5 hata payı %98 güven aralığında 511 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma araştırmaya katılmayı Kabul eden 500 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmada veriler, öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri, engelliğe ilişkin görüşlerini belirleyen anket formu ve Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum (YEKYT) Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizinde sayı ve yüzde dağılımlarına bakılmış ve ki-kare testi kullanılmıştır. Üniversiteden gerekli izinler alınmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %60,8’si 19-21 yaş grubundadır ve %41,8’i 1.sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin annelerinin eğitim düzeylerine bakıldığında %64,6’sının ilkokul ve altı; babalarının ise %38,2’sinin ilkokul ve altında olduğu görülmüştür. Annelerinin %78,8’si çalışmazken, babalarının %79,4’ü çalışmaktadır. Öğrencilerin %58,2’sı engelliliği yardıma muhtaç kişi olarak tanımlamışlardır. Katılımcıların %6,4’ü ailesinde engelli birey olduğunu ifade etmiştir. Öğrenciler engellilik nedenlerini %76,8 akraba evliliği, %43 sağlık konusundaki bilgisizlik, %40 iş kazaları olarak ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %77,8’i engellilerin ayrımcılığa maruz kaldığını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %62,8’i Engelsiz Üniversite Biriminin olduğunu bilmediğini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeğinden aldıkları ortalama puan 51,07’dir. Öğrencilerin eğitim aldıkları okula gore engelli bireylere yönelik tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Araştırma sonucuna göre üniversite öğrencilerinin engelli bireylere yönelik tutumlarının düşük olduğu engelli bireyleri engelli olmayanlardan farklı algıladıkları görülmektedir. Öğrencilerinin bu tutumlarının geliştirilmesi konusunda eğitim ve farkındalık çalışmaları yapılabilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Engelli tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Engellilere yönelik tutumlar tr_TR
dc.subject Üniversite öğrencisi tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin engellilere yönelik tutumları tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal II. Uluslararası Nevşehir Tarih ve Kültür Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/sağlık bakım hizmetleri bölümü/yaşlı bakımı pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 59970 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster