Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarının temel dil becerileri bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek, Ramazan
dc.contributor.author Aktaş, Tahsin
dc.date.accessioned 2017-08-22T06:24:27Z
dc.date.available 2017-08-22T06:24:27Z
dc.date.issued 2016-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/204
dc.description.abstract Tarihsel süreç içinde eğitim ve öğretimde en sık kullanılan materyaller arasında ders kitapları başı çekmektedir. Yabancı dil eğitimi kapsamında da öğrencilerin düzeyi ve dil gelişimi gözetilerek ders kitapları hazırlanmakta ve dil eğitiminde de çok sık kullanılmaktadır.Bu araştırmada da yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti ve Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti B2 düzeyi ders kitapları temel dil becerileri, kültür aktarımı ve ünite değerlendirme ölçütleri kapsamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde yöntem, teknik, problem durumu vb. durumlar aktarılmıştır. İkinci bölümde literatür taraması yapılarak ilgili araştırmalar hakkında bilgiler verilmiş ve üçüncü bölümde kuramsal bilgiler aktarılmıştır. Doküman analizi yöntemi kullanılan araştırmanın bulgu ve yorumlar kısmında yukarda belirtilen ders kitapları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Dinleme becerisi etkinliklerinin diğer beceri etkinliklerine göre nicel olarak geri planda kaldığı tespit edilmiş; Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti'nin ise daha nitelikli dinleme becerisi etkinlikleri kullandığı gözlemlenmiştir. Konuşma becerisi etkinliklerinin her iki yayın grubunda da günlük hayat iletişimleri gözetilerek şekillendirildiği belirlenmiştir. Okuma becerisi etkinliklerinin her iki yayın grubunda da diğer beceri etkinliklerine göre daha ön plana olduğu ve diğer beceri etkinlikleri ile bütünlük arz ettiği tespit edilmiştir. Yazma becerisi etkinliklerine iki yayın grubunda da oldukça önem verildiği, öğrenci ihtiyaçları gözetilerek alıştırmalarla desteklendiği belirlenmiştir. Kültür aktarımı ilkesi İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti'ne göre Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti'nde oldukça ön planda olduğu, karşılaştırmalarla desteklendiği gözlemlenmiştir. Ünite değerlendirme ölçütleri kapsamında değerlendirilen her iki yayın grubu da ders materyalinde olması gereken temel özellikleri taşıdığı tespit edilmiştir. Ancak Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti'nin hazırlanış süreci ve alanında uzman geniş çalışma ekibi ile öne çıktığı; içerik, mizanpaj, görseller, dizayn vb. durumlarda oldukça başarılı bir çizgi yakaladığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuç kısmında ise İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti ve Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti B2 düzeyi ders kitapları üzerinde karşılaştırmalı olarak elde edilen bulgular değerlendirilmiş, önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Course books have been the most important materials used in education and teaching throughout the history. Course books on foreign language education are also prepared by considering the language levels and language development of the students, and are used very frequently in language education. In this study, "Istanbul Teaching Turkish to Foreigners Set" and "Yunus Emre Institute Turkish Teaching Set" B2 level course books used in teaching Turkish to foreigners has been examined in terms of basic language skills, cultural transfer and unite assessment criteria in a comparative manner.In the first part of the study, the method, technique, problem status etc. have been provided. In the second part, a literature scan has been conducted and information on various studies has been provided. In the third part, institutional information has been given. The abovementioned course books have been examined in the Findings and Interpretations Part of the study, in which Document Analysis Method has been used. It has been determined that the listening skills are in the lower status when compared with the other language skills in quantitative terms. It has also been observed that more qualified listening skills have been used in Yunus Emre Institute Turkish Teaching Set. It has also been observed that the speaking skill activities in both books have been shaped by considering daily life interactions. Reading skills have been observed to be in the foreground when compared with the other language skills in both books, and are integrated with the other language skills. It has also been determined that writing skill activities are cared for much in both books, and supported by exercises considering student's needs. The cultural transfer principle in Yunus Emre Institute Turkish Teaching Set is in the foreground more than the Istanbul Teaching Turkish to Foreigners Set, and it has been supported by comparisons. In terms of unit assessment criteria, both books have the basic characteristics that have to be present in a class material. However, in Yunus Emre InstituteTurkish Teaching Set comes to the foreground with its preparation process and its being prepared by a specialist working team; and it has achieved to reach a successful point in terms of the contents, page layout, visual elements, design, etc. In the conclusion part of the study, the findings obtained on Istanbul Teaching Turkish to Foreigners Set and Yunus Emre InstituteTurkish Teaching Set B2 Level Course books have been assessed in a comparative manner and recommendations have been made. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tr_TR
dc.subject Temel dil becerileri tr_TR
dc.subject Kültür dil ilişkisi tr_TR
dc.subject Ders kitapları tr_TR
dc.subject Beceri etkinlikleri tr_TR
dc.subject İstanbul yabancılar İçin Türkçe öğretim seti tr_TR
dc.subject Yunus Emre Enstitüsü Türkçe öğretim seti tr_TR
dc.subject Teaching Turkish as a foreign language tr_TR
dc.subject Basic language skills tr_TR
dc.subject Culture-language relation tr_TR
dc.subject Course books tr_TR
dc.subject Skill activities tr_TR
dc.subject Istanbul teaching Turkish to foreigners set tr_TR
dc.subject Yunus Emre Institute Turkish teaching set tr_TR
dc.title Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarının temel dil becerileri bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examining the course books that will be used in teaching Turkish to foreigners in a comparative manner in terms of basic language skills tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 5118 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster