Turizm İşletmeciliği birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Selda
dc.date.accessioned 2021-05-24T08:25:37Z
dc.date.available 2021-05-24T08:25:37Z
dc.date.issued 2017-09
dc.identifier.citation Özer S. (2017). Turizm İşletmeciliği birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik görüşleri. 1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 524-537. tr_TR
dc.identifier.isbn 978-605-67701-1-1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1579
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Turizm İşletmeciliği bölümü birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tercih edilmiştir. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği bölümünde 2016-2017 bahar yarıyılında İngilizce II dersini alan tüm öğrenciler çalışma grubuna dâhil edilmiş ve çalışmada gönüllük esası dikkate alınmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Standartlaştırılmış Açık Uçlu Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Analizler sonunda, öğrencilerin dersin işlenişini “iyi” ve “güzel” sıfatlarıyla tanımladıkları ve derslerde okutmanın sürekli öğrencilerle iletişim halinde olduğu ve öğrencilerin sıkılmadıkları anlaşılmıştır. Öğrencilerin sınıf ortamına ilişkin görüşlerinin, okutmana, okutman-öğrenci ilişkisine, öğrenci-öğrenci ilişkisine ve genel sınıf atmosferine ilişkin görüşler temaları altında toplandığı görülmüştür. Okutman, “derse katılımı teşvik eden”, “tüm öğrencilere söz hakkı tanıyan” ve “tarafsız/adil”; okutman-öğrenci ilişkisi, “çok iyi”, “sevgi ve saygı çerçevesinde” ve “samimi”; öğrenci-öğrenci ilişkisi, “iyi”, ve “sorunsuz/normal” ve son olarak genel sınıf atmosferi “iyi”, “eğlenceli”, “güzel” olarak betimlenmiştir. Derste yapılan etkinliklerin öğrencilerin İngilizce dersindeki genel başarılarını arttırdığı, telaffuzlarını, kelime hazinelerini, konuşma, dinleme-anlama, okuma/okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirdiği ortaya çıkmıştır. Değerlendirme yöntemleriyle ilgili olarak, öğrenciler konuşma sınavlarının turizm bölümü için iyi/gerekli bir uygulama olduğunu, verilen ödevlerin tekrar yaparak konuları pekiştirmelerini sağladığını ve değerlendirmelerin (yazılı sınav-konuşma sınavı-ödev) adil olduğunu düşünmektedirler. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to determine opinions of freshmen studying Tourism Management about English language course. Qualitative research method was used in the study. Case study design and interview technique were applied. Convenience sampling method, one of the purposive sampling methods, was used. Study group included all students majoring tourism management at Faculty of Tourism at Nevsehir Hacı Bektas Veli University and taking English Language II. Students participated in the study voluntarily. The data were collected via “Standardized Open-ended Interview Form” developed by the researcher for the study.The data were analyzed descriptively. The findings of the study revealed that most of the students defined the course “good” and “fine”, that the instructor was always in touch with the students and that the students did not get bored during the course. Students’ opinions about classroom setting were divided into four categories as about the instructor, about instructor-student relationship, about student-student relationship and about classroom atmosphere. The instructor was described as “encouraging students to participate in the course”, “giving all students chances to talk in the course”, and “neutral/fair”. Instructor-student relationship was defined as “very good”, “in love and respect”, and “sincere”. Student-student relationship was depicted as “good” and “smooth/typical”. Classroom atmosphere was identified as “good”, “enjoyable” and “fine”. The findings ascertained that activities used in the course enhanced students’ overall success in the course, their pronunciation, vocabulary, speaking, listening comprehension, reading/reading comprehension and writing skills. Students expressed that speaking exams were good/necessary for their department, assignments and homework helped them to revise and reinforce, evaluation methods (midterm-final exam-speaking-assignment) were fair. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm İşletmeciliği, İngilizce dersi, öğrenci görüşleri tr_TR
dc.subject Tourism Management, English language course, students’ opinions tr_TR
dc.title Turizm İşletmeciliği birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Opinions of freshmen studying Tourism Management about English language course tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 25874 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2648-9150 tr_TR
dc.identifier.startpage 524 tr_TR
dc.identifier.endpage 537 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster