Öğretmenlerin PISA 2015 sonuçlarına ilişkin görüş ve bazı önerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çolakoğlu, Mustafa Hilmi
dc.date.accessioned 2021-05-15T20:35:38Z
dc.date.available 2021-05-15T20:35:38Z
dc.date.issued 2018-06-30
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/559836
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1435
dc.description.abstract Bu çalışmada okullarında PISA ölçümü yapılan alan öğretmenlerinin PISA sınavları hakkındaki görüşleri nitel bir araştırma yöntemi olan durum çalışması deseninde araştırılarak değerlendirilmiştir. Bu amaçla toplam 2371 adet 9. ve 10. sınıf fizik, kimya, matematik, biyoloji ve dil bilgisi öğretmenlerine ve PISA ölçümü yapılan okulların yöneticilerine PISA 2015 sonuçlarına ilişkin görüşlerini ve önerilerini öğrenmek amacıyla geliştirilen çevrimiçi anket uygulanmıştır. Anketimizde sonuçları Aralık 2016’da duyurulan OECD PISA 2015 sınavı örnek soruları kitapçığına atıfta bulunulmuştur. Öğretmenlerin PISA sınavları hakkında bilgi ve farkındalık düzeyi ölçülmüş, görüş ve değerlendirmeleri alınmış, bu konuda daha önce yapılan araştırmalar da gözden geçirilerek bundan sonraki sınavlarda daha iyi sonuçlar alabilmek amacıyla öğretmenlerin ve okul müdürlerinin eğitimi ve farkındalıklarının artırılabilmesi için bazı tedbir ve öneriler getirilmiştir. Öğretmenlerimizin bundan sonraki PISA ölçümlerinde daha iyi sonuçlar alınabilmesi için okul dışı öğrenmeye önem verilmesi önerisi dikkat çekmektedir tr_TR
dc.description.abstract In this study, teachers' opinions about PISA examinations which were conducted in their schools were evaluated by examining the case study method, which is a qualitative research method. For this, a questionnaire developed and applied to 2371 teachers online to 9th and 10th class STEM and language teachers and high school principals on PISA 2015 results. The questionnaire refers to PISA 2015 exam sample questions book of OECD. The results of PISA 2015 was announced at December 2016. The aim of this research is to determine the level of knowledge and awareness of teachers about the PISA examinations. So, some recommendations was developed for the necessary measures to improve the education at high schools and raising the awareness of teachers and principals in order to achieve better results in the next PISA exams. Teachers are proposing to the importance of out-ofschool learning in order to obtain better results in subsequent PISA measurements. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ahmet İlhan Şen tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject PİSA tr_TR
dc.subject ölçme tr_TR
dc.subject farkındalık tr_TR
dc.subject okul dışı öğrenme tr_TR
dc.subject PISA tr_TR
dc.subject Assessment tr_TR
dc.subject Awareness tr_TR
dc.subject Outdoor learning tr_TR
dc.title Öğretmenlerin PISA 2015 sonuçlarına ilişkin görüş ve bazı önerileri tr_TR
dc.title.alternative Teachers' views and recommendations about PISA 2015 results tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Research in Informal Environments (JRINEN) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Hacı Bektaş Veli Teknik Bilimler MYO Mekatronik Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 217012 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 46 tr_TR
dc.identifier.endpage 66 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster