TUBİTAK 4006 bilim fuarları desteğinin eğitme ve öğretime katkısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çolakoğlu, Mustafa Hilmi
dc.date.accessioned 2021-05-15T20:30:17Z
dc.date.available 2021-05-15T20:30:17Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/steam/issue/37516/425261
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1433
dc.description.abstract Bilim teknoloji mühendislik ve matematik alanında disiplinler üstü eğitim yaklaşımı ülkemizde de hızla yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada TUBİTAK tarafından desteklenerek Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) okullarında, Mesleki Eğitim Merkezleri (MEM) ile Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) yılda bir defa gerçekleştirilen, disiplinler üstü eğitim (STEM) anlayışını yaygınlaştırmaya yönelik bilim fuarlarının ortaokul ve liselerde eğitim ve öğretime etkisi ile bu programdan memnuniyet düzeyi araştırılmaktadır. Bu amaçla hazırlanan bir anket daha önce en az bir defa bilim fuarı gerçekleştiren okulların öğretmen ve müdürlerine elektronik ortamda uygulanmış, daha sonra bazılarıyla mülakat yapılmıştır. Anket çalışmasına 1004 okul katılmıştır. TÜBİTAK bilim fuarları 2013 yılında 2000, 2014 yılında 800, 2015 yılında 3.201, 2016 yılında 5.980 ve 2017 yılında ise 10.000’den fazla okulda gerçekleştirilmiştir. Fuarların okullarda öğretmen ve öğrencilerin heyecanını, araştırma, geliştirme ve öğrenme-öğretme isteğini artırdığı, programının tasarlanma hedeflerine büyük ölçüde ulaşıldığı, eğitime önemli bir katkı yarattığı ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The multidisciplinary education approach in the field of science, technology, engineering and mathematics is rapidly spreading in our country as in the world. The subject of this study is the 4000- Science Fairs Program which was supported by TUBİTAK. We investigated the effect of Science Fairs Program for the dissemination of STEM understanding in the secondary education schools, Vocational Education Centers (MEM) and Science and Art Centers (BİLSEM). The satisfaction level of this program was also investigated. For this purpose, a questionnaire prepared was applied to the teachers and the principals of the schools which had previously held science fairs at least once. The questionnaire was applied in an electronic environment and then interviewed with teachers, students, program manager and program observers. 1.004 schools participated in the survey study. TUBITAK science fairs were held in 2013, 2000, 2014, 800, 2015, 3.201, 2016, 5.980, and 2017, more than 10.000 schools. It has emerged that fairs have increased the excitement of teachers and students in schools, the desire for research, development and teaching-learning, the program has been achieved to a great extent its design goals, and education has made a significant contribution. tr_TR
dc.publisher Şahin İdin tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilim Fuarları tr_TR
dc.subject Okul Dışı Öğrenme tr_TR
dc.subject STEM tr_TR
dc.subject Science fairs tr_TR
dc.subject Out of school learning tr_TR
dc.title TUBİTAK 4006 bilim fuarları desteğinin eğitme ve öğretime katkısı tr_TR
dc.title.alternative THE CONTRUBITION OF TÜBİTAK 4006 SCIENCE FAIRS TOWARDS EDUCATION AND TRAINING tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Hacı Bektaş Veli Teknik Bilimler MYO Mekatronik Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 217012 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 48 tr_TR
dc.identifier.endpage 63 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster