Almancada önekli fiiller: “eın” öneki örneğinde bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uslu, Zeki
dc.contributor.author Habacı, Huriye
dc.date.accessioned 2021-05-09T13:29:18Z
dc.date.available 2021-05-09T13:29:18Z
dc.date.issued 2018-05-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1391
dc.description.abstract Önekli fiiller Almancada çok yaygındır. Ancak yabancı dil olarak Almanca öğretiminde yeterince ele alındığı söylenemez. Gerek ders kitaplarında gerekse ders içeriklerinde önekli fiiller üzerinde çok az durulmaktadır. Oysa bu fiiller iletişimin vazgeçilmez ögeleridir. Bu durum Almanca öğrencilerinin sözcük dağarcığında ve dil kullanımında sorunlara neden olmaktadır. Gözlemler Almanca öğrencilerinin çoğunlukla yalnızca temel fiilleri öğrendikleri ve önekli fiillerin olanaklarından yararlanmadıklarını göstermektedir. Bu çalışmanın amacı Almancadaki önekli fiilleri “ein” öneki örneğinde incelemektir. Almancada önekli fiiller ikiye ayrılır; öneki ayrılan fiiller ve ayrılmayan fiiller. “Ein” ayrılan önektir ve birleştiği temel fiilin hem sözdizimsel hem de anlamsal özelliğini etkilemektedir. Sözdizimsel olarak temel fiilin istemi ve değerliğinde değişimlere neden olmaktadır. Anlam bakımından temel fiile bir şeyin içine doğru yönelme, içine girme, içine yerleştirme ve yeni bir duruma geçme gibi özellikler kazandırmaktadır. “Ein” önekli fiiller bu özelliklerine göre sınıflandırılmış, Türkçe karşılıkları yazılmış ve örnek tümcelerle gösterilmiştir. Çekimli bir dil olan Almanca ile sondan eklemeli bir dil olan Türkçenin yapısal farklılıkları nedeniyle bu tür çalışmaların Almanca öğrencileri için yararlı olacağı öngörülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Prefix- and particle verbs have an important place in German vocabulary. But they are not treated enough in the teaching of German as a foreign language. This causes problems with vocabulary learning and language usage. Observations show that Turkish learners of German learn only the basic verbs and do not benefit from the possibility of prefix verbs. The aim of this work is to examine prefix and particle verbs in the German on the example of the particle "ein". In German there are two different prefix verbs; separable verbs and inseparable verbs. "ein" is a separable particle and influences the syntactic and semantic features of the basic verb. It changes syntactically the valence and value of the basic verb. This particle shows semantically “in” one direction, go in, bring in and enter a new state. Particle verbs with "ein" were classified according to these properties and shown with their Turkish equivalents in examples. Because of the structural differences of German and Turkish, the prefix and particle verbs in foreign language teaching should be treated more. It is envisaged that Turkish learners of German benefit from the research on prefix and particle verbs. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Önekli fiiller tr_TR
dc.subject Ayrılmayan fiiller tr_TR
dc.subject “Ein” öneki tr_TR
dc.subject Sözcük yapımı tr_TR
dc.subject Almanca tr_TR
dc.subject Prefix and particle verbs in German tr_TR
dc.subject Inseparable verbs tr_TR
dc.subject The particle “Ein” tr_TR
dc.subject Morphology tr_TR
dc.title Almancada önekli fiiller: “eın” öneki örneğinde bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative Prefıx and partıcle verbs ın German: a study on the example of the partıcle “eın” tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Selçuk Üniversitesi/edebiyat fakültesi/alman dili ve edebiyatı bölümü/alman dil bilimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 113536 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9145-0845 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9286-7781 tr_TR
dc.identifier.startpage 77 tr_TR
dc.identifier.endpage 91 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster