Turistlerin macera turizmi motivasyonları, memnuniyetleri ve bölgeyi tekrar ziyaret niyetleri: Kapadokya destinasyonunda bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Türk, Erdem
dc.contributor.author Özdemir Güneren, Ebru
dc.date.accessioned 2021-05-09T13:28:58Z
dc.date.available 2021-05-09T13:28:58Z
dc.date.issued 2020-04-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1390
dc.description.abstract Dünyada tüm sektörlerde sürekli gelişim ve değişim yaşanmaktadır. Hizmet sektörü içerisinde yer alan turizm de bu gelişmelerden nasibini fazlasıyla almaktadır. Hem turistlerin ihtiyaçlarının değişmesi hem de pazarlama faaliyetlerindeki değişiklikler tüm bu alanlarda sektörün paydaşlarını da değişime mecbur bırakmaktadır. Turizmin, heyecan ve risk unsurlarını barındıran macera turizmi kolunda önemli bir potansiyele sahip olan Kapadokya Bölgesi, faaliyet temelli olarak turistlere bu bağlamda Sıcak Hava Balonu başta olmak üzere ATV Safari, Dağ Bisikleti, Trekking/Hiking, Atlı Safari gibi etkinlikler sunmaktadır. Çalışmanın konusunu Kapadokya Bölgesi' nde macera turizmi etkinliklerine katılan turistlerin demografik özelliklerinin, macera turizmine katılma motivasyonlarının, Kapadokya Bölgesi' ndeki memnuniyet düzeylerinin ve Kapadokya Bölgesi' ni tekrar ziyaret niyetlerinin belirlenmesi oluşturmaktadır. Bu niyetlerin belirlenmesi amacıyla kullanılan veriler, Kapadokya Bölgesi' ni ziyaret eden 470 turiste uygulanan anket sonucunda elde edilmiştir. Bu çalışma toplamda üç bölümden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölümler kavramsal çerçevenin verilmesi amacı ile literatür taramasından oluşmaktadır. Bu iki bölümde turizm, alternatif turizm, turist, macera turizmi, macera turisti kavramları açıklanmış olup ayrıca turizmde tekrar ziyaret ve memnuniyet konuları da ele alınmıştır. Toplanan veriler, SPSS paket programı ile analizlere tabi tutulmuş olup; Kapadokya Bölgesi' ne gelen turistlerin seyahat motivasyonlarının demografik özelliklerine göre farklılaştığı, turistlerin en yüksek motivasyonlarının sakinlik arayışı olduğu; bunu takiben, kültürel birikim elde etme ve seyahat bütçesi faktörleri diğer motivasyon kaynakları olduğu saptanmıştır. Kişisel/ sosyal gelişim faktörünün ise turistlerin en düşük motivasyon faktörü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bölgeye gelen turistlerin genellikle bölgeden memnun kaldıkları ve bölgeyi tekrar ziyaret etme niyetlerinin olduğu sonucuna ulaşılmakla birlikte memnuniyet ve tekrar ziyaret arasında orta düzeyli anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Basit doğrusal regresyon analizine göre turistlerin memnuniyetinin tekrar ziyaret etme niyetlerini % 33'lük bir oranla yordadığı çalışmanın diğer bir sonucudur. Anahtar Kelimeler: Macera Turizmi, Macera Turizmi Motivasyonu, Memnuniyet, Tekrar Ziyaret Niyeti, Kapadokya tr_TR
dc.description.abstract There is continuous development and change in all sectors in the world. Tourism within the service sector also gets a lot of these developments. Both the changes in the needs of the tourists and the changes in the marketing activities compel the stakeholders of the sector to change in all these areas. Cappadocia region, which has an important potential in the field of adventure tourism, which contains the excitement and risk factors of tourism, offers activities such as ATV Safari, Mountain Biking, Trekking / Hiking, Mounted Safari, primarily Hot Air Balloon in this context. The subject of the study is the determination of the demographic characteristics of the tourists participating in adventure tourism activities in the Cappadocia region, their motivation to participate in adventure tourism, their level of satisfaction in the Cappadocia region and their intention to revisit the Cappadocia region. The data used to determine these intentions were obtained as a result of the survey applied to 470 tourists visiting the Cappadocia region. This study consists of three chapters in total. The first and second chapters consist of a literature review to give the conceptual framework. In these two sections, the concepts of tourism, alternative tourism, tourist, adventure tourism, adventure tourist are explained and also the issues of revisiting and satisfaction in tourism are discussed. The collected data were analyzed with the SPSS package program; It was seen that the travel motivations of the tourists coming to the Cappadocia Region differ according to their demographic characteristics. The highest motivation of tourists is the search for calmness; Following this, cultural accumulation and travel budget factors were found to be other sources of motivation. It was concluded that the Personal / Social Development factor is the lowest motivation factor for tourists. In addition, although it is concluded that the tourists coming to the region are generally satisfied with the region and have intention to revisit the region. it has been determined that there is a medium-level significant relationship between satisfaction and revisit. According to the simple linear regression analysis, it is another result of the study that the satisfaction of the tourists predicted their intention to revisit with a rate of 33% Keywords: Adventure Tourism, Adventure Tourism Motivations, Satisfaction, Re- Visit Intention, Cappadocia tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Macera turizmi tr_TR
dc.subject Macera turizmi motivasyonu tr_TR
dc.subject Memnuniyet tr_TR
dc.subject Tekrar ziyaret niyeti tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Adventure tourism tr_TR
dc.subject Adventure tourism motivations tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject Re- visit intention tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Turistlerin macera turizmi motivasyonları, memnuniyetleri ve bölgeyi tekrar ziyaret niyetleri: Kapadokya destinasyonunda bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Adventure tourism motivations of tourists, satisfactions and re-visit intentions to the region: A research in Cappadocia destination tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 37053 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster