Ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ölçeği: geçerlilik ve güvenirlilik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karataş, Soner
dc.contributor.author Ocak, Gürbüz
dc.date.accessioned 2021-03-18T13:46:06Z
dc.date.available 2021-03-18T13:46:06Z
dc.date.issued 2019-03-19
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1161
dc.description.abstract Akademik ortamda öğrencilerin yerine getirmesi gerekli görevleri bulunmaktadır. Fakat öğrenciler yapması gereken bu görevleri genel olarak başka bir zamanda yapmak üzere ötelemektedir. Yapılması gereken ve planlanan bu görevlerin ileri bir zamana bırakılmasına akademik erteleme denilmektedir. Akademik erteleme davranışının bireyde alışkanlık haline gelmesinin temelinde bu nedenlerin zamanında tespit edilerek giderilmemesi yatmaktadır. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ölçeği geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Afyonkarahisar merkezde yer alan 350 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri elde edebilmek için 19 maddeden oluşan 5’li likert tipinde ölçek geliştirilmiştir. Ölçek iki faktörlü olarak, 1. faktörde (sorumsuzluk ve tercih etme) 0.564 - 0.780 arasında faktör yükleri olan 6 madde ve 2. faktörde (çevre ve hisler) 0.596 – 0.743 arasında faktör yükleri olan 13 maddeden oluşturulmuştur. Geliştirilen ölçeğin, faktörlerinin sırasıyla güvenirlik anlamındaki cronbach alfa katsayıları 0.866 ve 0. 935 ve ölçeğin genel anlamdaki cronbach alfa katsayısı 0.946 olarak hesaplanarak güvenilir olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In the academic environment, students have the duties to be fulfilled. However, the students usually do these tasks to do at some other time. The postponement of these tasks, which are planned and planned, is called academic postponement. The reason behind the fact that academic procrastination is a habit in the individual lies in the fact that these reasons are not determined in a timely manner. The aim of this study is to improve the academic procrastination scale of secondary school students. The study group consisted of 350 middle school students in Afyonkarahisar city center in 2016-2017 academic year. General screening model was used in the study. In order to obtain the data, a 5-point Likert-type scale consisting of 19 items was developed. The scale was composed of 13 items with factor loadings of 0.596 - 0.743 in 6 items with factor loadings of 0.564 - 0.780, and factor 2 (environment and feelings) with a factor of two (factor 1). The cronbach alpha coefficients of the developed scale were found to be reliable by calculating cronbach alpha coefficients of 0.866 and 0. 935 respectively and the cronbach alpha coefficient of the scale was calculated as 0.946. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Erteleme tr_TR
dc.subject Ortaokul tr_TR
dc.subject Sorumluluk tr_TR
dc.subject Deferment tr_TR
dc.subject Secondary school tr_TR
dc.subject Responsibility tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ölçeği: geçerlilik ve güvenirlilik çalışması tr_TR
dc.title.alternative The academıc suspensıon behavıor scale of secondary school students: valıdıty and relıabılıty study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 23637 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000000185680364 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000000340859074 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 93 tr_TR
dc.identifier.endpage 113 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster