Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının mentor-menti ilişkisine yönelik algıları: Bir metaforik çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Dağ, Nilgün
dc.contributor.author Taşğın, Özden
dc.date.accessioned 2021-03-04T07:31:39Z
dc.date.available 2021-03-04T07:31:39Z
dc.date.issued 2020-06-27
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1107
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının “mentor-menti ilişkisi”ne yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesidir. Araştırmanın verileri, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 165 öğretmen adayı ile Nevşehir ve Mersin il merkezinde görev yapan toplam 83 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Araştırmada, temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş açık uçlu bir ölçme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, katılımcılar mentor-menti ilişkisini aynı metaforla açıklamışlardır. Hem sınıf öğretmenlerinin hem de öğretmen adaylarının “mentor-menti ilişkisi” için en fazla ürettikleri metafor usta-çıraktır. “Mentor-menti ilişkisi”nin anlamına yönelik olarak öğretmen adaylarının en fazla ürettikleri metafor yardımlaşma; sınıf öğretmenlerinin ise tecrübeden faydalanmadır. “Mentor-menti ilişkisi”ne yönelik olarak akıllara gelen ilk kişi öğretmen adayları için üniversite hocası; sınıf öğretmenleri içinse mentorum olmuştur. Hem öğretmen adaylarının hem de sınıf öğretmenlerinin “mentor-menti” ilişkisine yönelik geliştirdikleri metaforlar “tek taraflı destek” ve “karşılıklı fayda birlikteliği” kategorileri altında toplanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The main propose of this study is to determine primary teachers and teacher candidates’ mental images about “mentor-mentee relation” via metaphors. This research was carried out by participating of 83 primary teachers working in the city center of Nevsehir and Mersin and by participating of 65 candidate teachers studying at Nevsehir Haci Bektas Veli University, Mersin University and Kastamonu University Education Faculty Department of Primary Education in the 2016-2017 academic year. Basic qualitative research design was used in the research. The data were collected through an open-ended measurement form developed by the researchers. Content analysis was used in the analysis of the data. Both candidate teachers and primary teachers explained the mentor-mentee relationship mostly through master-apprentice, teacher-student, mother-child metaphors. According to the results of the study, the participants explained the mentor-mentee relationship with the same metaphor. Metaphor master-apprentice is the most produced by both primary teachers and candidate teachers for the “mentor-mentee relationship”. In terms of the meaning of “mentor-mentee relationship”, the most metaphor produced by candidate teachers is “cooperation”; and for primary teachers is “benefiting from experience”. The first person to come to mind regarding of “mentor-mentee relationship” is “university teacher” for candidate teachers; and “my mentor” for the primary teachers. The metaphors developed by both candidate teachers and primary teachers for the concept of “mentor-mentee relation” have been gathered under the categories of “unilateral cooperation” and “mutual benefit cooperation”. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mentor tr_TR
dc.subject Menti tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Mentor tr_TR
dc.subject Mentee tr_TR
dc.subject Metaphor tr_TR
dc.subject Teacher candidate tr_TR
dc.subject Primary teacher tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının mentor-menti ilişkisine yönelik algıları: Bir metaforik çalışma tr_TR
dc.title.alternative Prımary teachers and candıdate teachers’ perceptıons of the concept of mentor-mentee relatıon: a metaphorıc study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı Mersin Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/beden eğitimi ve spor bölümü/beden eğitimi ve spor anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.contributor.authorID 120333 tr_TR
dc.contributor.authorID 113948 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 813 tr_TR
dc.identifier.endpage 831 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster