Bulgar Turistlerin Destinasyon Alışveriş Tercihlerinin Ve Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kırklareli Örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünal, Aydın
dc.contributor.author Çelen, Onur
dc.date.accessioned 2021-03-04T07:24:46Z
dc.date.available 2021-03-04T07:24:46Z
dc.date.issued 2020-01-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1101
dc.description.abstract Çalışmada, Türkiye’nin Avrupa kıtasında bulunan beş ilinden ve Balkanlara açılan sınır kapılarından biri konumundaki Kırklareli ilini ziyaret eden Bulgar turistlerin destinasyon alışveriş tercihlerinin belirlenmesi ve memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemi olarak Bulgar turistlerin seçilmesinde destinasyona gelen yabancı turistlerin nerdeyse tamamının bu millete ait olması etkili olmuştur. Bu amaçla ilgili destinasyonu ziyaret eden turistlere kendilerinin cevapladıkları toplam 200 anket formu ulaştırılmıştır. Sosyal bilimler çalışmalarında yaygın bir şekilde kullanılan SPSS veri istatistiki programında yapılan analizler neticesinde (185 anket); turistlerin %80’inin destinasyondan genel olarak memnun ayrıldığı, destinasyona tekrar ziyaret niyetinin bulunduğu ve destinasyonu başkalarına da tavsiye edeceği belirlenmiştir. Turistlerin alışveriş yerlerinin otantikliği/yerelliği, personellerinin tutumu, fiyat açısından uygunlukları, konumları, sorunlara çözüm üretme/şikâyetleri giderme düzeyleri ve personellerin yabancı dil yeterliği konularında düşük memnuniyete sahip oldukları belirlenmiştir. Turistlerin alışveriş yapılan yerin ulaşılabilirliği, alışveriş yerinin ürünlerine ve hizmetlerine garanti vermesi ve alışveriş yerinin ürün ve hizmet açısından güvenilirliği konularında memnuniyetleri ise yüksek düzeyde gerçekleşmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is intended to determine the destination shopping preferences and to measure the satisfaction levels of Bulgarian tourists who visited Kırklareli, which is one of the five provinces in the European side of Turkey and one of the border gates to Balkans. The selection of Bulgarian tourists as the research sample was influenced by the fact that almost all foreign tourists coming to the destination belong to this nation. For this purpose, a total of 200 questionnaires were delivered to the tourists visiting the destination. As a result of the analyzes made in the SPSS data statistics program (185 questionnaires), which is widely used in social science studies; it has been determined that 80% of the tourists are generally satisfied with the destination, they intend to visit the destination again and will recommend the destination to others. It has been determined that the tourists had low satisfaction with some of the features of shopping places, which are; authenticity/locality, attitude of staff, price suitability, location, level of solution to problems/resolution to complaints and staff’s foreign language proficiency. On the other hand, the satisfaction of the tourists regarding the accessibility of the shopping place, the guarantee of the products and services of the shopping place and the reliability of the shopping place in terms of products and services were realized at a high level. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon pazarlaması tr_TR
dc.subject Alışveriş memnuniyeti tr_TR
dc.subject Tekrar ziyaret niyeti tr_TR
dc.subject Kırklareli tr_TR
dc.subject Destination marketing tr_TR
dc.subject Shopping satisfaction tr_TR
dc.subject Revisit intention tr_TR
dc.title Bulgar Turistlerin Destinasyon Alışveriş Tercihlerinin Ve Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kırklareli Örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Kırklareli üniversitesi/Pınarhisar meslek yüksekokulu/seyahat-turizm ve eğlence hizmetleri bölümü/turizm ve seyahat hizmetleri pr. Bursa Uludağ üniversitesi/harmancık meslek yüksekokulu/otel, lokanta ve ikram hizmetleri bölümü/turizm ve otel işletmeciliği pr tr_TR
dc.contributor.authorID 36753 tr_TR
dc.contributor.authorID 264698 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 121 tr_TR
dc.identifier.endpage 133 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster