Abstract:
Meslek Yüksekokulları, kuruluş amacı olarak, ilgili sektörlerde çalışacak nitelikli ara eleman ihtiyacının karşılanmasını sağlamaktadır. Meslek Yüksekokullarının birçoğunun eğitim programlarında zorunlu yaz stajı uygulaması bulunmaktadır. Öğrencilerin derslerde uygulama imkânı bulamadıkları veya kısıtlı uygulama imkânı olan bazı teorik bilgilerin uygulamalı olarak görebilmesi, mezun olduktan sonra çalışacağı iş ve işletmeler ile bilgi edinebilmesi, iş ortamı ve bu ortamdaki çalışan ilişkilerini deneyimlemesi açısından staj eğitimi önem arz etmektedir. Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından faaliyete geçirilmiş, e-insan platformu adı altındaki Ulusal Staj Programı (Kariyer Kapısı) ile öğrenciler
zorunlu yaz stajlarını yapabilecekleri kamu ve özel sektör kuruluşlarına kolayca başvurmaktadırlar. Bunun dışında Üniversitelerin yaptıkları ikili protokoller ve bireysel olarak öğrenciler staj yapacak kurum bulabilmektedir. Uygulamalı eğitimler çerçeve yönetmeliğine göre kredisi olan bir ders statüsünde bulunmasından dolayı stajının yapılmasında, yapılan stajın, işletmenin ve orada öğrencilere sunulan bilgi ve imkânlar ile iş sağlığı ve güvenliğinin değerlendirilmesi de önemlidir. Fakat yaz stajının öğrencinin
okuduğu il dışındaki farklı bir ilde yapması sebebiyle bu değerlendirmeler hiç yapılmamakta veya sadece öğrencinin verdiği bilgiler ve raporlar ile incelenebilmektedir. Önerilen “Ulusal Staj Takip Ağı” ile her ilde bulunan üniversitelerimiz aracılığıyla stajların yerinde, objektif olarak değerlendirilmesi yapılabilecektir. Staj dersinin verimi ve etkinliği artırılmış olacaktır. Bu çalışmada önerilen ağın yapısı, olumlu ve olumsuz
yönleri anlatılmaktadır.