Abstract:
Fen bilimleri dersi öğretim programı alanla ilgili dört farklı becerinin öğretilmesini hedeflemektedir. Bu bölümde isim olarak farklı gözüken dört başlık altındaki becerilerin aslında birbirinden bağımsız çalışmadığı anlatılmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda fen bilimleri temelinde öğretilmeye çalışılırken bu becerilerin hazırlanan öğretim tasarımlarında birlikte bir bütün olarak ele alınması, konuyla ilgili becerileri bir araya getirilerek öğrencilerin karşılaştığı problemleri çözerken hepsini birlikte kullanmaya çalışmaları gerektiği üzerinde durulmaktadır. Bütünleştirilmiş beceri öğretimi temel alınmak istendiğinde ise işe girişimcilik becerisinden başlamak ve bir çatı olarak bu beceriyi kullanmak gerektiği vurgulanmaktadır. Yaşadığımız küresel problemlerin üstesinden gelebilmek için girişimcilik becerisini öğretmenin ve bunun yanı sıra bu becerinin diğer alana özgü becerilerle birlikte öğretilebileceğinin önemi anlatılmaktadır. Bölüm sonunda basit makineler konusunda örnek bütünleştirilmiş beceri etkinliğine yer verilmektedir.