Bu çalışmanın amacı, UNESCO Dünya Miras Alanı bilgisinin, miras alanı çekicilikleri ve çalışanların gösterdiği duygular ile turist duyguları, turist memnuniyeti ve turistin davranışsal niyeti arasında var olduğu düşünülen ilişkiler üzerindeki düzenleyicilik etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla literatürde ilişkileri desteklenen değişkenler ile yapısal eşitlik modeli oluşturulmuş ve model test edilmiştir. Çalışmada bağımsız değişkenler miras alanı çekicilikleri, çalışanların gösterdiği duygular olup, turist duyguları, turist memnuniyeti, turistin davranışsal niyeti bağımlı değişkenlerdir. UNESCO Dünya Miras Alanı bilgisi ise düzenleyici değişkendir. Bu çalışmanın evrenini UNESCO Dünya Miras Alanlarından biri olan Göreme Milli Parkı'na gelen turistler oluşturmaktadır. Göreme Milli Parkına gelen turistlerden kolayda örnekleme tekniği ile 637 adet anket kullanılabilir şekilde elde edilmiştir. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli dışında merkezi eğilim ölçüleri gibi istatiksel analiz yöntemleri de kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, UNESCO Dünya Miras Alanı bilgisinin bahsi geçen ilişkiler üzerindeki düzenleyici rolü ortaya konulmuştur. Bilgiye sahip olan ile olmayan turistler kıyaslandığında, bilgi sahibi olan turistlerin miras alanı çekiciliklerini algılaması ile davranışsal niyetleri ilişkisi yüksek düzeyde açıklanmaktadır. Çalışanların gösterdiği duygular ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiler incelendiğinde, bilgi sahibi olan turistlerin çalışanların gösterdiği duygular konusunda yeterince memnun kalmadıkları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Miras Alanı Çekicilikleri, Çalışanların Gösterdiği Duygular, Turist Duyguları, Turist Memnuniyeti, Turistin Davranışsal Niyetleri, Göreme Milli Parkı
The purpose of the study is to demonstrate the moderator effect of knowledge of UNESCO World Heritage Site on heritage attractions and employees' displayed emotions on the relationships that are supposed to exist between tourist feelings, tourist satisfaction, and tourist behavioral intentions. For this purpose, a model of structural equality was established with the variables supported in the literature and the model was tested. In the study, heritage site attractions, employees' displayed emotions are independent variables and tourist emotions, tourist satisfaction, and tourists behavioral intentions are dependent variables. Knowledge of UNESCO World Heritage Site is moderator variable. The universe of this work is the tourists who visits the Goreme National Park which is one of the UNESCO World Heritage Sites. From tourists who visit Goreme National Park, 637 pieces of data were obtained with convenience sampling method. In the analysis of the data, statistical analysis methods such as central tendency measures and structural equality model were used. As a result of the study, the moderator role of UNESCO World Heritage site knowledge has been revealed on relations. When tourists compared with their knowledge, the relationship between tourists' perceptions of heritage site attractions and their behavioral intentions is explained at a high level. When the employees' displayed emotions and dependent variables are examined, it is concluded that employees can not satisfy the knowledgeable tourists as competently. Key Words: Heritage Site Attractions, Employee Displayed Emotions, Tourist Emotions, Tourist Satisfaction, Tourist Behavioral Intentions, Göreme National Park