Amaç: Araştırma, Nevşehir’in Avanos ilçesinde öğrenim gören lise öğrencilerinin şiddet eğilimi
düzeyini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı tipte olup, evreni Nevşehir ili Avanos ilçesindeki lise
öğrencilerinin (N=849 kişi) tamamı oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeyip, araştırmaya
katılmayı kabul eden öğrencilerin tamamı (n=796 kişi) dahil edilmiştir (% 93.7). Veriler, sosyodemografik özelliklere ve şiddet eğilimine ilişkin soruların yer aldığı anket formu ve Şiddet Eğilim
Ölçeği kullanılarak, ilgili kurumlardan izin alındıktan sonra toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde sayı, yüzde dağılımı, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis testleri
kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 16.37±1.05 ve % 49.6’sı kızdır.
Öğrencilerin % 90.2’sinin anne ve babası birlikte yaşamaktadır. Öğrencilerin % 21.7’si daha önce
şiddete maruz kaldığını belirtmişlerdir. Öğrencilerin şiddet eğilim düzeyi puan ortalaması
43.95±12.49’dur. Öğrencilerin % 48.9’unun şiddet eğilim düzeyinin fazla, % 37.5’inin az ve sadece
% 3’ünün çok az olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin ve şiddete maruz kalanların şiddet
eğilim düzeyi daha yüksek bulunurken (p<0.05), ebeveyn eğitim düzeyi, ebeveyn tutumu, gelir
durumu açısından şiddet eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır
(p>0.05).
Sonuç: Öğrencilerin çoğunluğunun şiddet eğilim düzeylerinin “fazla” olduğu, erkeklerin şiddete
daha eğilimli olduğu sonucuna varılmıştır
Objective: This study was conducted to determine the level of violence tendency and related
factors of high school students in Avanos province of Nevşehir.
Methods: The research was descriptive and the universe consisted entirely of high school
students (N = 849 people) in the province of Avanos in Nevşehir province. All of the students who
agreed to participate in the survey (n = 796 people) were included in the sample selection (93.7%).
The data were collected after obtaining permission from the relevant institutions, using a scale on
violence tendencies and questions on socio-demographic characteristics and trends in violence.
Number, percentage distribution, Mann Whitney-U and Kruskal Wallis tests were used in the
evaluation of the data.
Results: The average age of the students who participated in the survey was 16.37 ± 1.05 and
49.6% were girls. 90.2% of the students live with their parents. 21.7% of the students stated that
they had been exposed to violence before. The average level of the students' level of violence
tendency is 43.95 ± 12.49. 48.9 % of the students had more violence tendency, 37.5% few, and only
3% were found to be very few. There was no statistically significant difference between violent
tendencies in terms of parental education level, parental attitude and income status (p> 0.05), while
male students and those exposed to violence had a higher level of violence tendency (p <0.05).
Conclusion: The majority of students have come to the conclusion that the levels of violence are
"too high" and that men are more tendency to violence.