Günümüzde gastronomi yemek ile ilgili bir olgu olmaktan çıkmış, önemli ve etkili bir pazarlama aracına dönüşmüştür. Gastronomi, kentler için dahi ayırt edici bir unsur haline gelmiştir. Gastronomi, yalnızca bir kentin yemek kültürünü değil, o kentin yaşam tarzını, değerlerini, folklorunu, özetle o bölgenin kültürüne dair her şeyi tanıtmaktadır. Bu çalışmada gastronomi ve kent pazarlaması kavramları ilişkilendirilerek gastronominin kent pazarlanması üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu iki kavram arasındaki ilişkiyi araştıran çalışmalar nadir olduğundan konu ile ilgili Türkçe yazındaki görgül çalışma eksikliğinin giderilmesine katkı sağlanması hedeflenmiştir. Gastronominin kent pazarlaması üzerindeki etkisi, kültürel ve doğal güzellikleri ile yöresel yemeklerinin bilinirliği yüksek bir şehir olan Kayseri örneğinden hareketle incelenmiştir. Araştırmanın amacı kentlerin pazarlamasında gastronominin etkisini ve önemini belirlemektir. Kayseri ilinde mevcut potansiyeli incelemek için Kayseri'de faaliyet gösteren restoranlardaki müşteriler üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kayseri halkı ve Kayseri'ye gelen turistler oluşturmaktadır (n=450). Toplanan verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve farklılık analizleri kullanılmıştır. Veriler incelendiğinde, gastronominin kent pazarlaması üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ve bu etkinin gelecekte daha da artacağı görülmüştür. Kayseri ilinin ziyaretçi çekebilecek temel özellikleri pazarlanabilir varlıkları olarak "kış turizmi" ve "yemek kültürü" ön plana çıkmaktadır. Son olarak araştırmanın üstün ve zayıf yönleri, kısıtlılıkları ile teorik, yönetsel ve geleceğe yönelik bir takım öneriler verilirken gelecekte benzer konularda yapılacak araştırmalara ilişkin de birtakım öneriler sunulmuştur.
Daha sonra doldurulToday, gastronomy is no longer a matter of food and has become an important and effective marketing tool. Gastronomy has become a distinctive element even for cities. Gastronomy introduces not only the food culture of a city, but also the lifestyle, values, folklore of that city, in short everything about the culture of that region. In this study, the effects of gastronomy on urban marketing were investigated by associating the concepts of gastronomy and city marketing. Since the studies investigating the relationship between these two concepts are rare, it is aimed to contribute to the elimination of the lack of empirical study in the Turkish literature on the subject. The effect of gastronomy on city marketing, cultural and natural beauties and regional dishes are examined from the example of Kayseri, which is a city with high recognition. The aim of this research is to determine the effect and importance of gastronomy in the marketing of cities and to examine the existing potential in Kayseri by a survey was conducted on the customers in restaurants operating in Kayseri. The sample of the study consists of the people of Kayseri and the tourists coming to Kayseri (n = 450). Descriptive statistics and difference analyzes were used in the analysis of the collected data. When the data is analyzed, it is seen that gastronomy has a significant effect on urban marketing and this effect will increase in the future. "Winter tourism" and "food culture" are the main features and marketable assets of Kayseri. Finally, some of the superior and weaknesses, limitations, theoretical, managerial and future recommendations of the research have been given and some suggestions have been made for future researches on similar subjects. acaktır.