Hekim- hemşire işbirliği, hasta bakımında hem hastanın iyilik halini hem de çalışanın iş doyumunu etkileyen bir faktör olması nedeniyle çok önemli
bir yere sahiptir. Sağlık hizmetlerindeki kalite göstergelerinden biri de farklı eğitim ve becerilere sahip olan hekim ve hemşirelerin iş birliği içinde
çalışabilmeleridir. Hekim ve hemşirenin iş birliği içinde çalışmaları karşılıklı güven, destek, iletişim, empati ve uyumu ile güçlenmektedir. Bu
çalışmada, bir devlet hastanesinde çalışmakta olan hekim ve hemşirelerin işbirliğine ilişkin tutumları ve iş doyumları değerlendirilmiştir. Çalışmanın
evrenini bir Devlet Hastanesinde çalışan tüm hekim ve hemşireler oluşturmuştur. Araştırmada herhangi bir örneklem seçim yöntemi kullanılmayarak
araştırmaya katılmak isteyen 205 hemşire ve 96 hekim araştırma kapsamına alınmıştır. Veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından literatür
taranarak hazırlanan anket formu, "Minnesota İş Doyum Ölçeği'" ve “Jefferson Hekim ve Hemşire Mesleki İşbirliği Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmaya
katılanların yaş ortalaması 35.25±(1.86) olarak bulunmuştur. 301 katılımcının % 30.9 'u erkek, % 69,1 'i kadındır. Hemşirelerin mesleki işbirliği puanı
ortalaması 74.21 ± (6.15) iken hekimlerin mesleki işbirliği ortalaması 63,45 ± (6,28) bulunmuştur. Hemşirelerin işbirliği puanı ortalaması anlamlı
olarak yüksektir (p< 0.001). Minesota doyum ölçeğinden hemşirelerin aldığı puan ortalamaları 3,68, hekimlerin aldığı puan ortalamalarının ise 3,97
olduğu saptanmıştır. İki ölçek arasındaki ilişkiyi gösteren korelasyon katsayısı ise r=-,865 hesaplanmıştır. Her iki ölçek ve alt boyutlarına ilişkin
ölçümlerin birbirleri ile ilişkilerinin yüksek düzeyde, negatif yönde ve ileri derecede anlamlı (p<,001) olduğu saptanmıştır. Hemşirelerin işbirliği
puanları yüksek olmasına karşın hekimlerin iş doyumu puanları yüksek bulunmuştur. İş doyumunu etkileyen diğer faktörlerin araştırılması, iş doyumunu
olumsuz etkileyen faktörlerin derinlemesine analiz edilebileceği çalışmaların yapılması önerilebilir.
Physician-nurse cooperation, which has a very important place in patient care, is a factor that affects both the patient's well-being and the employee's
job satisfaction. One of the quality indicators in health services is that physicians and nurses with different education and skills can work in cooperation.
The collaboration of physicians and nurses is strengthened by mutual trust, support, communication, empathy and harmony. In this study, the attitudes
towards collaboration and job satisfaction of physicians and nurses working in a public hospital were evaluated. The universe of the study was composed
of all physicians and nurses working in a State Hospital. 205 nurses and 96 physicians who wanted to participate in the study were included in the study
by not using any sample selection method. The questionnaire form, "Minnesota Job Satisfaction Scale" and "Jefferson Physician and Nurse Professional
Cooperation Scale", prepared by the researcher by scanning the literature, were used as data collection tools. The average age of the participants in the
study was found to be 35.25 ± (1.86). Of the 301 participants, 30.9% are men and 69.1% are women. The average professional cooperation score of
nurses was 74.21 ± (6.15), while the average of professional cooperation of physicians was 63.45 ± (6.28). Cooperation score average of the nurses is
significantly higher (p <0.001). The results obtained from the MineSota satisfaction scale were found to be 3.68 for nurses and 3.97 for physicians. The
correlation coefficient showing the relationship between the two scales was calculated as r = -, 865. It was found that the correlation between the
measurements of both scales and their sub-dimensions was high, negative and highly significant (p <, 001). Although the cooperation scores of the
nurses were high, the job satisfaction scores of the physicians were found to be high. It can be suggested to investigate other factors affecting job
satisfaction, and to conduct studies where the factors that negatively affect job satisfaction can be analyzed in depth.