Abstract:
Eserin içeriği, programlama ve robotik konusunda hiçbir ön bilgiye sahip olmadığı halde derslerinde robotik etkinliklere yer vermek isteyen öğretmenler ve öğretmen adayları, programlama-robot programlama konularında çalışmak isteyen öğrenciler temel alınarak oluşturulmuştur. Robotlar ve robot programlama eğitim alanında oldukça ilgi duyulan ve güncel bir konu olarak ön plana çıkmaktadır. Robotik etkinlikler öğrenciler tarafından eğlenceli bulunmakta, eğitimciler çeşitli bilimsel yayınlarla ortaya koyulan eğitsel faydaları nedeni ile derslerinde robotik etkinliklere yer vermek istemektedir. Robotik gibi yeni teknolojilerin eğitim alanında kullanımında yapılan en büyük hata teknolojinin kullanımına çok fazla odaklanılması ve pedagojinin arka planda bırakılmasıdır. Bu hatanın tekrarlanmaması için kitabın içeriğinde öncelikle eğitim alanında hangi robotik teknolojilerin bulunduğu incelenmiş ve eğitimde farklı durumlarda uygulanabilecek doğru ve etkin robotik uygulamaları tavsiye edilmiştir. Bu açıdan kitabın içeriği sadece robotik teknolojisinin uygulanmasına odaklanan kitaplardan farklılaşmaktadır.
Uygulama bölümünde ise Scratch tabanlı bir blok tabanlı programlama aracı olan Mblock 5 kullanılarak programlamanın temel kavramları anlatılmıştır. Mblock 5 ile birçok robotik bileşen kontrol edilebilmektedir. Bu nedenle kitaptaki robotik uygulamalar farklı robotik kitler ve kontrol kartları ile gerçekleştirilebilmektedir. Kitabın içeriğinde robot programlama uygulamaları için okullarda yaygın şekilde kullanılan Mbot eğitsel robot kiti tercih edilmiştir. Eğitsel robot kitleri kullanım kolaylığı sunması nedeni ile eğitimde birçok alanda kolay bir şekilde uygulanabilmektedir. Son olarak robotik alanında güncel bir konu olan ve Mblock 5 ile birlikte gelen yapay zeka uygulamalarına yer verilmiştir.