Abstract:
Çalışmada paydaş ilişkileri çerçevesinde Türkiye'deki İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin destinasyon paydaşları ile olan ilişkileri ele alınmıştır. Bu bağlamda, İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin, destinasyon paydaşları tarafından yaratılan problemler, potansiyel tehdit ve işbirliklerine ilişkin algıları ile destinasyon paydaşlarına karşı uygulanan stratejiler belirlenmeye çalışılmıştır. Anket yöntemiyle elde edilen verilere ilişkin yapılan analizler sonucunda, destinasyon yönetimlerinin en fazla önemli gördükleri paydaşlar; Valilikler, Belediyeler ve İl Özel İdareleri olarak tespit edilmiştir. Ayrıca paydaşların çoğunluğu destinasyon yönetimine yönelik destekleyici ve işbirliği yaklaşımı içindedir. Bununla birlikte paydaşların daha çok katılımcı bir strateji izledikleri, problem veya tehdit yaratmaktan uzak oldukları görülmüştür.