Özet:
Sağlık hizmetlerine olan talebin yükselmesiyle, özel hastane sayılarında gözle görülür bir artış yaşanmış ve sağlık sektörü büyümüştür. Sektördeki rekabet güçlendikçe, hastaların (tüketicilerin) sağlık kurumlarından beklentileri de her geçen gün artmaya başlamıştır. Günümüzün çetin rekabet ortamında, hastalar (tüketiciler) tarafından tercih edilmenin en önemli yollarından biri hastaların tatmin olacaklarına inanmalarını sağlamaktır. Bu çalışmanın amacı; “özel hastanelerin yaptığı tanıtımın, hastanenin prestijine, tanınırlığına ve tercih edilirliğine etkisine dair tüketici algıları”nın, yaş ve medeni duruma göre fark yaratıp yaratmadığını tespit etmektir. Bu sayede, özel hastanelerin prestij, tanınırlık ve tercih edilirliğini sağlayacak mesajların, hedef kitlenin özelliklerine göre doğru olarak şekillenebilmesi için öneriler geliştirmektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için çalışmanın ilk üç bölümünde konuyla ilgili teorik bilgilere, dördüncü bölümünde ise; tüketicilerin (hastaların) söz konusu algılarını tespit etmek için faktör analizine, yaş ve medeni durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak üzere ise MANOVA analizine yer verilmiştir. Analizler sonucunda, katılımcıların yaşlarına ve medeni durumlarına
göre, “tanıtımın hastanenin prestiji, tanınırlığı ve tercih edilirliğine etkisi”ne dair algılarında anlamlı bir farklılık görülmüştür.