Abstract:
Günümüzün yoğun rekabet ortamında, işletmelerin amaçlarına ulaşmalarının önemli bir kurumsal imaj oluşturmaktır. Kurum imajının oluşturulmasında yaygın olarak kullanılan yöntemlerden biri ise sponsorluktur. Günümüzde sponsorluk alanında çok yoğun bir rekabet ortamı bulunmakta ve bu ortamda seslerini duyurmak isteyen işletmeler için internet önemli bir alternatif olmaktadır. İnternetin etkileşim, ölçülebilirlik, düşük maliyet gibi nitelikler taşıması nedeni ile, bu ortamda yapılan sponsorluk çalışmaları gelecek vaat etmektedir. İnternet sponsorluğu, çoğunlukla internetle reklam vermek olarak düşünülmektedir. Ancak, bu ortamın sunduğu çoklu medya ile işletmelerin yaratıcı yetenekleri birleştirildiğinde farklı türde sponsorluk şekilleri ortaya çıkmaktadır.
Bu çalışmada, işletmelerin olumlu kurumsal imaj oluşturmalarında sponsorluğun önemi vurgulanmakta ve internet sponsorluğu hakkında bilgi verilmektedir.