Abstract:
Bu çalışmanın amacı, 2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kabul edilen yeni felsefe dersi öğretim programının 11. sınıf düzeyine ait olan kısmının kazanımlarını ve bu kazanımların içeriğine yönelik açıklamaları değerlendirmektir. Bu kapsamda, öncelikle 11. sınıf kademesine ait kazanımların hangi alana ait oldukları tespit edilerek kazanımların düzeyleri belirlenecektir. Bununla birlikte kazanımların yazımında dikkat edilmesi gerekenler ekseninde felsefe dersi 11. sınıf kazanımları bir analize tabi tutularak, artı ve eksi yönleri belirlenmeye çalışılacaktır. Bu safhadan sonra ise kazanımlara ait açıklamaların felsefe literatüründen hareketle analizi yapılarak, felsefe alanıyla ne kadar uyuştuğu belirlenecek ve bu açıklamaların kazanımlarla olan ilişkisi/uyumu içerik düzenleme ilkeleri çerçevesinde yorumlanacaktır. Böylelikle felsefe dersi öğretim programının 11. sınıfa ait olan kısmının olumlu ve olumsuz özellikleri gün yüzüne çıkarılmış olacaktır. Doküman inceleme yönteminin kullanılacağı bu çalışma, henüz tamamlanmamış bir çalışma olmasından dolayı, çalışmanın bulguları ve sonuçları, sunum esnasında paylaşılacaktır.