Abstract:
Araştırmanın amacı, üniversitelerde sunulan yiyecek içecek hizmetlerine yönelik
kalite, değer, risk algısının ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesidir. Böylelikle,
uygulama alanlarında üretilen yiyecek ve içeceklerin, bu alanları kullanan
tüketicilerdeki memnuniyet ya da memnuniyetsizlik, algıladıkları kalite, değer ve
riskler ölçülerek ana kuruluş nedeni olan sosyal faydaya etkisi araştırılmıştır.
Araştırma sonrası çıkan bulgular yorumlanarak uygulama alanındaki hizmetlerin
geliştirilmesi ve iyileştirilmesi adına öneri olarak sunulmuştur. Araştırmanın teorik
kısmında detaylandırılan yiyecek içecek sektöründe müşterilerin kalite algısı, değer
algısı, risk algısı ve müşteri memnuniyetine dair önermelerin ampirik bazda
çözümlenmesi amacıyla, araştırma dahilinde alan araştırması yapılmış ve veriler
anket yardımıyla toplanmıştır. Bu araştırma kapsamında Nevşehir Hacı Bektaş Veli
Üniversitesinde okuyan 383 öğrenci araştırmanın örneklemi için belirlenmiştir.
Araştırmada anket formlarının üniversitenin öğrencilerine yüz yüze görüşme
tekniği doldurulması amaçlanmıştır.