STEM, Science (Bilim), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) disiplinlerinin baş harflerinden oluşan bir disiplinler arası bir kavramdır. Günümüzde STEM kavramı gelişimini hızlı bir şekilde sürdürmekte ve sahip olduğu disiplinlere yenilerini eklemekte ya da onlardan da yardım almaktadır. Örneğin STEM kavramına yakın zamanlarda eklenen Art (sanat) veEnterpreneur (girişimcilik) disiplinleri ile öğrencilerin çalışmalarında estetik ve sunma becerilerinin de arttırılması hedeflenmektedir. Yaptığımız çalışmada ortaokul seviyesinden seçilmiş olan üstün yetenekli öğrencilere bir hafta süre ile STEM ve E-STEM kavramlarına dayalı eğitimler verilmiştir. Bu bir haftalık sürecin başlangıcında öğrencilere kendilerine verilen problemler karşısında Science, Technology, Engineering ve Mathematics disiplinleri ve hayal güçlerini kullanarak çözümler üretmişlerdir. Çalışmanın devamında ise öğrenciler STEM ve E-STEM olmak üzere iki farklı gruba ayrılmıştır. E-STEM grubunda yer alan öğrencilere ek olarak girişimcilik, pazarlama ve reklam üzerine eğitimler verilerek çalışmaları desteklenmiştir. Çalışmanın desenini Nicel Araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test –son test deneysel desen oluşturmaktadır. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve fen dersine karşı tutumlarına E-STEM Eğitim yaklaşımına dayalı etkinliklerin etkisini tespit etmek amacıyla veri toplama aracı olarak “Ortaokul öğrencilerinin STEM ve E-STEM’e karşı tutumu” isimli ölçek kullanılmıştır.Çalışmada öğrencilerin, STEM ve E-STEM kavramlarına karşı tutumları karşılaştırılarak, eğitimin öğrenciler üzerindeki katkısını tespit etmek hedeflenmiştir.
STEM is an interdisciplinary concept consisting of the initials of the disciplines of Science, Technology, Engineering and Mathematics. Today, the concept of STEM is developing rapidly and adding to the disciplines that it has, or getting help from them. For example, the art and entrepreneurship disciplines recently added to the concept of STEM are aimed to increase the aesthetic and presentation skills of students in their work. In the study we did, gifted students selected from the middle school level were given one-week trainings based on the concepts of STEM and E-STEM. At the beginning of this one-week course, students produced solutions using the disciplines of Science, Technology, Engineering and Mathematics and their imagination in the face of the problems given to them. In the continuation of the work, students are divided into two different groups, STEM and E-STEM. In addition to the students in the E-STEM group, studies were supported on entrepreneurship, marketing and advertising training. The design of the study creates a single group pre-test-final test experimental design from Quantitative Research approaches. In order to determine the effects of E-STEM Education-based activities on students' scientific process skills and attitudes towards science lessons, the so- called "STEM and E-STEM attitudes of middle school students". The aim of the study was to compare students' attitudes towards the STEM and E-STEM concepts and to determine the contribution of the students to the education.