dc.contributor.author |
Ömür, Faik |
|
dc.contributor.author |
Tanrıkulu, Lokman |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-14T11:04:45Z |
|
dc.date.available |
2024-11-14T11:04:45Z |
|
dc.date.issued |
2024-09-21 |
|
dc.identifier.citation |
www.rumelide.com |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2148-9599 |
|
dc.identifier.uri |
2148-9599 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8761 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye’de Almancanın İngilizceden sonra ikinci yabancı dil olarak tercih edildiği bilinmektedir. Bu çalışmada Almanca öğretmenliği öğrencileri gözünden Almanca dersinin Türk eğitim sistemindeki yerinin ve güncel düzenlemelere ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmış olup çalışma grubunu Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Bölümü 2023-2024 Eğitim yılı Bahar Döneminde 2. sınıfta eğitim alan 27 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile katılımcılarla yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır ve elde edilen veriler ışığında kodlar ve temalar oluşturulmuş, katılımcıların kayda değer ifadelerine doğrudan aktarım yöntemi ile yer verilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar değerlendirildiğinde Almanca dersinin hak etmediği bir durumda olduğu ve bu durumun en başta gelen nedenlerinden biri Almanca öğretmenleri gösterilmektedir. Diğer yandan bakıldığında üniversite sınavlarında Almanca soru sorulmaması, öğrencilerin Almanca derslerine hevesli olmamaları, dersin gereksiz görülmesi, haftalık ders saatinin az olması ve velilerin ve bazı okul idarecilerinin Almanca dersini gereksiz bulması da elde edilen diğer sonuçlardan bazılarıdır. Almanca dersinin Türk eğitim sistemindeki yerini düzeltmek ve hak ettiği duruma getirilebilmesi için Almanca öğretimine ilköğretim kademelerinden itibaren başlanması gerektiği, öğretmen atama sayısının ve öğretmen niteliklerinin artırılması gerektiği ve özellikle ortaöğretim düzeyinde kullanılan materyallerin zenginleştirilmesi gerektiği önerilmektedir |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
https://zenodo.org/record/13825317 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Almanca öğretmenliği |
tr_TR |
dc.subject |
Almanca dersi |
tr_TR |
dc.subject |
Türk eğitim sistemi |
tr_TR |
dc.subject |
İkinci yabancı dil |
tr_TR |
dc.title |
Almanca öğretmenliği öğrencileri gözünden Almanca dersinin Türk eğitim sistemindeki yeri ve güncel düzenlemelere ilişkin görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The place of German course in Turkish education system from the perspective of German language teaching students and their views on current regulations |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/yabancı diller eğitimi bölümü/alman dili eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
19887 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
254587 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2024 Ö.15 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
S15 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
717 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
732 |
tr_TR |