dc.contributor.author |
Gülecen, Gülşen |
|
dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-19T11:05:00Z |
|
dc.date.available |
2024-09-19T11:05:00Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8725 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'nin kültür turizmi açısından en önemli destinasyonlarından biri olan Kapadokya'yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin Kapadokya destinasyonunu bir marka olarak algılamalarının tespit edilmesidir. Bu amaca yönelik olarak, Çekirdek Kapadokya olarak bilinen ve peribacalarının en yoğun şekilde gözlemlendiği Uçhisar, Göreme, Avanos, Ürgüp, Derinkuyu, Kaymaklı ve Ihlara (Ahiler Kalkınma Ajansı, ahika.gov.tr: 22) bölgelerini ziyaret eden yerli ve yabancı turistler çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmaya katkı sağlayan turistler belirlenirken kolayda örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. Kolayda örnekleme, araştırmanın amacı göz önünde bulundurularak katılımcıların uygunluklarına göre seçildiği bir yöntemdir. Çalışma için gerekli olan veriler, örneklem üzerinden yüz yüze uygulanan anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen anketler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonrasında elde edilen bulgulara göre, Kapadokya'nın bir destinasyon markası olarak algılandığı sonucuna ulaşılmıştır. Kapadokya Bölgesi'nde destinasyon markalaşmasının turistler açısından ele alındığı bir çalışmaya ulusal ve uluslararası literatürde rastlanmaması, çalışmayı özgün kılacak ve gelecek çalışmalar için alan yazınına katkı sağlayacaktır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to determine how domestic and international tourists perceive Cappadocia, one of Turkey's most important cultural tourism destinations, as a brand. For this purpose, domestic and international tourists visiting the regions known as Core Cappadocia, where fairy chimneys are most densely observed Uçhisar, Göreme, Avanos, Ürgüp, Derinkuyu, Kaymaklı, and Ihlara (Ahiler Development Agency, ahika.gov.tr: 22) constitute the sample of the study. Convenience sampling method was used in selecting the tourists contributing to the research. Convenience sampling is a method where participants are selected based on their suitability, considering the purpose of the research. The data required for the study were collected through face-to-face surveys conducted with the sample. The collected surveys were analyzed using descriptive analysis method. According to the findings obtained from the research, it was concluded that Cappadocia is perceived as a destination brand. The absence of a study in the national and international literature that addresses destination branding in Cappadocia from the perspective of tourists will make this study unique and contribute to the literature for future research. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Marka |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon markalaşması |
tr_TR |
dc.subject |
Kapadokya |
tr_TR |
dc.subject |
Brand |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasion |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasion branding |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia |
tr_TR |
dc.title |
Destinasyon markalaşması: Turistlerin bakış açısından Kapadokya'nın markalaşma durumunun belirlenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Destinasion branding: Determining the branding status of Cappadocia region from the perspective of tourists |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |