dc.contributor.author |
Aslı, Yerlikaya |
|
dc.contributor.author |
Şahin Perçin, Nilüfer |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-18T13:24:07Z |
|
dc.date.available |
2024-09-18T13:24:07Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8718 |
|
dc.description.abstract |
Destinasyonu ön plana çıkaran ve turizmin ayrılmaz bir parçası olan yemekler ve yemek ortamı kişilerin destinasyonu tavsiye etmesinde etkili bir faktördür. Bu çalışmada destinasyon yemek ortamı ve tavsiye etme niyeti arasındaki ilişkide destinasyon duygusunun aracılık rolünü incelemek amaçlanmaktadır. Araştırma verileri 1 Aralık 2022 ile 15 Mayıs 2023 tarihleri arasında Alanya bölgesindeki yabancı turistlerden anket aracılığı ile toplanmıştır. Belirlenen örneklemde yer alan turistlere ulaşabilmek adına kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında 400 adet anket toplanmıştır. Hatalı ve eksik verilerin çıkarılmasının ardından 384 adet anket formu üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda, destinasyon yemek ortamının tavsiye etme niyetini arttırdığı tespit edilmiştir. Destinasyon yemek ortamının destinasyon duygusunu arttırdığı bulgulanmıştır. Çalışma kapsamında, destinasyon duygusunun tavsiye etme niyetini arttırdığı tespit edilmiştir. Son olarak, destinasyon yemek ortamının tavsiye etme niyeti üzerindeki etkisinde duyguların tam aracılık rolü üstlendiği gerçekleştirilen analizler sonucunda tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The food and the foodscape, which highlight the destination and are an integral part of tourism, are an effective factor for people to recommend the destination. In this study, it is aimed to the mediating role of destination emotion in the relationship between destination foodscape and intention to recommend. December 1, 2023 to May 15, 2023, the research data were collected from tourists in Alanya region by means of a survey. In order to reach the tourists included in the determined sample, the easy sampling method was used. Within the scope of the study, 400 questionnaires were collected. After the incorrect and incomplete data were extracted, analyses were carried out on 384 survey forms. As a result of the analyses performed, it has been determined that the destination foodscape has a positive and significant relationship on the intention to recommend. It has been found that the destination foodscape has a positive and significant effect on the destination emotion. Within the scope of the study, it was found that destination emotion has a positive and significant effect on the intention to recommend. Finally, it has been determined as a result of the analyses performed that emotions play a full mediating role in the effect of the destination foodscape on the intention to recommend. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon yemek ortamı |
tr_TR |
dc.subject |
Destinasyon duygusu |
tr_TR |
dc.subject |
Tavsiye etme niyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Destination foodscape |
tr_TR |
dc.subject |
Destination emotion |
tr_TR |
dc.subject |
Intention to recommend |
tr_TR |
dc.title |
Destinasyon yemek ortamının tavsiye etme niyeti üzerindeki etkisinde destinasyon duygusunun rolü |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The role of destination emotion in the effect of the destination foodscape on intensity to recommend |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
54525 |
tr_TR |